عملیات عایق‌بندی پل شهرستان تا ۲ هفته آینده به پایان می‌رسد

مدیر روابط‌عمومی میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: در عملیات عایق‌بندی پل شهرستان، مصالح ناهمگون جمع‌آوری می‌شود و پل به مصالح تاریخی بازمی‌گردد که این روند تا دو هفته آینده به پایان می‌رسد.

شهرام امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به عملیات عایق‌بندی عرشه پل شهرستان اظهار کرد: پل شهرستان قدیمی‌ترین پل تاریخی بر زاینده‌رود است که قدمت آن به دوران ساسانیان بازمی‌گردد و بر همین اساس در ادوار مختلف به‌خصوص ۵۰ تا ۶۰ سال قبل، مرمت‌های فراوانی بر عرشه آن انجام شده است اما مصالح ناهمگونی بر بدنه و کف‌فرش عرشه پل کار شده بود.

وی با اعلام اینکه در بودجه‌های مرمتی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده بود که مرمت اساسی بر عرشه این پل انجام شود، افزود: عملیات کف‌فرش پل به‌صورت کامل توسط پیمانکار آغاز و مصالح ناهمگون جمع‌آوری شد و در ادامه سبک‌سازی نیز انجام و در حال حاضر برای عایق‌بندی پل از لایه نازک قیر و گونی به سبک سنتی استفاده شد.

مدیر روابط‌عمومی میراث فرهنگی استان اصفهان با تاکید بر اینکه تصاویری که در شبکه‌های مجازی منتشر و اعلام شده که آسفالت‌ریزی و ایزوگام شده، اشتباه است، تصریح کرد: پس از خشک شدن قیر و گونی عملیات سنگ‌فرش انجام می‌شود و این عملیات به این دلیل است تا زمانی که نزولات آسمانی بر پل می‌بارد به لایه‌های زیرین نفوذ نکند.

امیری با بیان اینکه این روند با هزینه میراث، توسط پیمانکار تأیید شده در حال انجام است و به بافت پل آسیبی وارد نمی‌کند، گفت: در این عملیات مصالح ناهمگون جمع‌آوری می‌شود و پل به مصالح تاریخی بازمی‌گردد که این روند تا دو هفته آینده به پایان می‌رسد.

کد خبر 707213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.