سند توسعه دانش‌بنیان کهگیلویه و بویراحمد تدوین می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد از تدوین سند توسعه دانش‌بنیان استان خبر داد و گفت: در تهیه این سند از ظرفیت نخبگان استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، جهانگیر شاهینی امروز _شنبه چهارم آذر_ در جلسه تدوین سند دانش‌بنیان استان اظهار کرد: این سند نقشه راه فعالیت‌های دانش‌بنیان استان کهگیلویه و بویراحمد است و توسعه دانش‌بنیان‌ها باید در اولویت مسئولان، سیاست‌گذاران، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران باشد.

وی با اشاره به سیاست‌گذاری‌ها، مصوبه‌ها و ابلاغیه‌های دولت سیزدهم در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان افزود: پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد جهت تدوین سند دانش‌بنیان و برنامه‌های عملیاتی به‌ویژه در حوزه مزیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد توجه ویژه داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مزیت‌های اساسی استان متنوع است و در حوزه‌هایی نظیر کشاورزی، آب و گردشگری باید با تمرکز بر این محورها در حوزه دانش‌بنیان اقدامات مؤثری انجام شود.

وی تصریح کرد: امروز به نقشه راه برای توسعه دانش‌بنیان‌ها نیاز داریم و این سند باید امسال تهیه و تنظیم شود.

شاهینی خاطرنشان کرد: تدوین سند برنامه توسعه دانش‌بنیان استان باید بر اساس منویات مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم، آمایش سرزمین و قانون تولید دانش‌بنیان باشد و لازم است حاوی چشم‌انداز و راهبردهای اساسی استان باشد و وظایف هر دستگاه روشن شود تا به سرانجام برسیم.

وی افزود: در تهیه سند دانش‌بنیان استان از شرکت‌های فناور و نخبگان استان انتظار همراهی داشته و توصیه می‌شود در تهیه و تدوین سند از همه ایده‌ها استفاده شود تا به یک جمع‌بندی مناسب برسیم، همچنین آموزش و مباحث آن به‌طور کامل در آن دیده شود.

کد خبر 706991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.