برگزاری جلسات هم‌اندیشی و آزاد فکری نیاز امروز جامعه است

نماینده ولی‌ فقیه در کردستان با تاکید بر ضرورت برگزار شدن جلسات هم‌اندیشی و کرسی‌های آزاد فکری گفت: به‌رغم اینکه مقام معظم رهبری قریب به ۱۰ سال پیش بر برگزار شدن کرسی‌های آزاداندیشی تاکید کردند، تاکنون تشکیل آن‌ها به صورت شایسته‌ای انجام نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز _شنبه چهارم آذر_ در پیش‌نشست نهمین کنفرانس حکمرانی در استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مسائل استان را در سه بخش موانع، اقتضائات و پیشنهادها بررسی کرده‌ایم که مسئله اول نبود شناخت کافی در کل کشور و استان کردستان است.

وی با بیان اینکه سوءتفاهم‌ها و قضاوت‌های از پیش تعیین شده نیز برخی از مسائل را در بر می‌گیرد، افزود: برای شناخت این سوءتفاهم‌ها در نقاط قومی و مذهبی کشور باید کار بیشتری صورت گیرد تا هم سوءتفاهم‌های موجود را برطرف کنیم و هم از ایجاد سوءتفاهم جدید پیشگیری کنیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر ضرورت برگزار شدن جلسات هم‌اندیشی و کرسی‌های آزاد فکری گفت: به‌رغم اینکه مقام معظم رهبری قریب به ۱۰ سال پیش بر برگزار شدن کرسی‌های آزاداندیشی تاکید کردند، تاکنون تشکیل آن‌ها به صورت شایسته‌ای انجام نشده است.

پورذهبی همچنین با اشاره به ضرورت تقریب در افکار افزود: در بخش اقتضائات، داشتن ایمان قلبی، تعمق و تفکر عمیق، عقلانیت و عقل‌گرایی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: از دیدگاه من مشکلات و مسائل استان کردستان فقط اقتصادی نیست و چه بسا مسائل اقتصادی مرتفع شود، اما برخی مسائل فکری وجود دارد که باید بر حل آن‌ها تمرکز کنیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: فضای تئوریک نباید در استان کردستان بر عمل غلبه کند و باید طرح‌ها و برنامه‌های موجود عملیاتی شود.

پورذهبی خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات هر استانی ویژه آن استان است و باید در کنار یکدیگر الگوی خوبی را برای حل مسائل قومی و مذهبی طراحی کنیم.

کد خبر 706955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.