یک میلیون و ۴۶۰ هزار اصله نهال آماده کاشت در طرح ملی درختکاری کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک میلیون و ۴۶۰ هزار اصله نهال جهت کاشت در طرح ملی درختکاری در استان آماده شده‌است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد سعید جاویدبخت عصر _پنجشنبه، دوم آذر_ در بازدید از نهالستان آبشار یاسوج اظهار کرد: سهم استان در این طرح ملی درختکاری، کاشت ۱۵ میلیون اصله نهال در طول چهار سال است.

وی در خصوص تعهد کاشت هفت میلیون اصله درخت طی سال‌جاری در استان افزود: تاکنون حدود یک میلیون و ۸۹۰ هزار نهال گلدان‌ گیری شده که یک میلیون و ۴۶۰ هزار اصله نهال آن، آماده انتقال به عرصه‌های جنگلی برای کاشت است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: گونه‌هایی که در این طرح تولید و کاشت می‌شود را شامل بلوط، بنه، زالزالک و بادام عنوان کرد و تصریح کرد: این نهال‌ها از گونه‌های غالب منطقه هستند و در مناطق جنگلی کاشته می‌شوند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این نهال‌ها، گونه‌های تند رشد مانند صنوبر و اکالیپتوس به منظور اجرای طرح زراعت چوب و با هدف اقتصادی و کاهش فشار بهره‌برداری از عرصه‌های طبیعی، نیز در استان کاشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همه ساله بحران‌های مختلفی مانند سیل، ریزگردها، کم‌آبی، فرسایش خاک و حتی آتش‌سوزی و هجوم آفت‌ ها جنگل‌های این استان را تهدید می‌کند که اجرای این طرح نقش مهمی در حل این مشکلات و احیای طبیعت دارد.

کد خبر 706635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.