برگزاری دوره‌های دانا و توانا با هدف توانمندسازی و ارتقای بینش اسلامی بسیجیان

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج استان اصفهان گفت: وقتی افراد به پایگاه‌های بسیج جذب می‌شوند، نیاز است تا دوره‌هایی برای توانمندسازی آن‌ها برگزار شود؛ در همین زمینه دوره‌های توانا برای افزایش توانمندی و مهارت بسیجیان و دوره دانا برای تشریح معارف اسلامی در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام مهدی رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره مهم‌ترین فعالیت‌های معاونت تعلیم و تربیت سازمان بسیج استان اصفهان اظهار کرد: تعلیم، تربیت و خدمت‌رسانی به مردم یکی از کارهایی است که همواره توسط این معاونت انجام می‌شود.

وی افزود: در حوزه تشکیل حلقه‌های صالحین و گروه‌های تربیتی، شبکه‌ای شکل گرفته است که در راستای این شبکه تربیتی در ابعاد معرفتی، تربیتی، بصیرتی و مهارتی دوره‌ها و کلاس‌هایی را برگزار می‌کنیم و به‌تبع آن جوانان بیشتری به بسیج جذب خواهند شد.

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج اصفهان تصریح کرد: بسیاری از پایگاه‌هایی که در عرصه تربیتی موفق عمل کرده‌اند، توانسته‌اند افراد بیشتری را جذب کنند، از این‌رو وقتی افراد به پایگاه‌ها جذب می‌شوند نیاز است تا دوره‌هایی برای توانمندسازی آن‌ها برگزار شود؛ در همین زمینه دوره‌های توانا برای افزایش توانمندی و مهارت بسیجیان و دوره دانا برای تشریح معارف اسلامی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: عرصه‌های قرآنی یکی از مواردی است که در عرصه تعلیم و تربیت می‌تواند کمک‌کننده باشد؛ در همین رابطه سال جاری ۳۰ هزار نفر در مسابقات قرآنی و در رشته‌های حفظ، مفاهیم، قرائت ترتیل و اذان بین حوزه‌ای، ۶ هزار نفر در مسابقات بین نواحی و ۵۰۰ نفر در مسابقات قرآنی بین استانی شرکت کرده و توانسته‌اند بینش خود را نسبت به قرآن ارتقا دهند.

حجت‌الاسلام رنجبر تاکید کرد: معاونت تعلیم و تربیت سپاه با گروه‌های دیگر جامعه تعامل خوبی دارد؛ به نحوی که بسیاری از سرگروه‌های صالحین ما از بسیج طلاب هستند و برخی دیگر از بین معلمانی انتخاب می‌شوند که عضو بسیج فرهنگیان هستند.

وی خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری ما این است که بتوانیم بینش تربیتی و سیاسی بسیجیان را ارتقا دهیم، حلقه‌های صالحین را از نظر کمی و کیفی افزایش دهیم و به ۱۰ میلیون جوان مؤمن انقلابی مد نظر رهبر معظم انقلاب برسیم.

کد خبر 706491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.