برنامه‌های استان اصفهان بر مبنای گردشگری و اقتصاد دانش‌بنیان اجرا می‌شود

استاندار اصفهان از اجراشدن برنامه‌های این استان بر مبنای گردشگری و اقتصاد دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان عصر امروز _چهارشنبه، اول آذر_ در آئین افتتاح هتل ۵ ستاره چهارباغ اصفهان که با حضور وزیر میراث‌فرهنگی همراه بود، اظهار کرد: بی‌تردید اصفهان دومین مقصد تمام میهمانان خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران است و جالب اینجا است که تمام این میهمانان، اصفهان را با بسیاری از شهرهای مطرح دنیا مقایسه می‌کنند.

وی افزود: در سند آمایش سرزمین استان، گردشگری و اقتصاد دانش‌بنیان به‌عنوان سند توسعه آینده اصفهان مطرح‌شده، بر همین اساس امروز حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را مغتنم می‌شماریم و امید داریم تا با حمایت وی بتوانیم گردشگری را به‌عنوان محور اصلی توسعه اصفهان مطرح کنیم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: همگان اصفهان را می‌شناسند و به نیکی می‌دانند که اصفهان در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در کشور برتر است، بنابراین معتقد به حمایت ملی و استانی از فعالان گردشگری هستیم و حضور وزیر میراث فرهنگی را امروز نقطه قوتی برای توسعه همه‌جانبه استان از منظر گردشگری می‌دانیم.

در بخشی دیگر از این آئین نیز حمیدرضا محققیان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: امروز اصفهان دارای بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی شناخته‌شده بوده که حفاظت از آن‌ها از ارزش والایی برای ما برخوردار است.

وی ادامه داد: در حوزه صنایع‌دستی یک‌سوم صنایع‌دستی جهان در این استان توسط بیش از ۷۰ هزار هنرمند و نزدیک به ۲۰۰ هزار فعال در این حوزه فعال هستند، زیرا این دو حوزه یعنی میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی فرصت مناسبی را برای توسعه گردشگری در ابعاد مختلف در این استان فراهم آورده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: از دوران جنگ تاکنون زحمات فراوانی برای حفاظت از میراث‌فرهنگی این استان کشیده شده به‌نحوی‌که امروز با حضور وزیر میراث‌فرهنگی شاهد رونمایی از کتاب آتش در میراث که یادگاری از رشادت‌های مردم و مسئولان اصفهان برای حفاظت از میراث‌فرهنگی در ایام دفاع مقدس دارد.

محققیان تصریح کرد: امروز شاهد افتتاح اولین هتل ۵ ستاره توسط بخش خصوصی اصفهان هستیم و امیدواریم با حمایت دولتمردان این روند ادامه یابد.

کد خبر 706332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.