رشد ۱۵ درصدی منابع هدفمند سازی یارانه ها

در لایحه بودجه ۱۴۰۳ منابع هدفمند سازی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با رشدی ۱۵ درصدی به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، متن کامل لایحه بودجه ۲۴۶۲ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۳ که روز گذشته از سوی دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شده بود منتشر شد.

منابع هدفمند سازی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با رشدی ۱۵ درصدی به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال گذشته حدود ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بوده است.

در متن لایحه آمده است: در راستای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تمامی دریافتی‌های (منابع) قانون مذکور به علاوه ۴۰ درصد از منابع داخلی ریالی و ارزی حاصل از فروش داخلی و صادرات محصولات فرعی گازی از جمله اتان، پروپان، بوتان، پنتان و گوگرد به استثنای عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، حق بیمه مشترکان گاز طبیعی، منابع حاصل از آب و برق و عوارض گازرسانی و حق بیمه منازل مسکونی در اجرای مواد ۲ و ۴ قانون تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، به میزان هفت هزار و پانصد و هشتاد هزار میلیارد (۷۵۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰) ریال توسط شرکت‌های تابعه وزارت نفت بابت دریافتی حاصل از فروش داخلی فراورده‌های نفتی، فروش صادراتی فرآورده‌های نفتی، فروش داخلی گاز طبیعی با احتساب عوارض و مالیات ارزش افزوده و فروش خوراک گاز به پتروشیمی‌ها و سوخت صنایع به حساب سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها نزد خزانه داری کل کشور واریز می‌شود.

همچنین مصارف موضوع این تبصره در تصویر زیر آمده است:

رشد ۱۵ درصدی منابع هدفمند سازی یارانه ها

کد خبر 706211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.