خروج سامانه بارشی از کشور / آلودگی هوا دوباره اوج می‌گیرد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از خروج سامانه بارشی از کشور و افزایش آلاینده‌های جوی خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بارش پراکنده رخ خواهد داد و به تدریج سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

وی افزود: روز پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت و روز جمعه با عبور موجی از نیمه جنوبی کشور در بعضی نقاط خوزستان، لرستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و روز شنبه در جنوب کرمان، شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان، بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: تا روز سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود که موجب افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت طی روزهای شنبه تا سه‌شنبه خواهد شد، همچنین امروز دریای خزر و خلیج فارس و روز پنجشنبه افزون بر این مناطق دریای عمان نیز مواج و متلاطم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد، با بیشینه ۱۷ و کمینه ۲ درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، کمی ابری و غبار صبحگاهی به تدریج افزایش ابر و گاهی وزش باد با بیشینه ۱۷ و کمینه یک درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 706117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.