گپ‌وگفت ۳ ساعته آقای شهردار با اهالی هشت‌بهشت

هفتمین مقصد ویژه‌برنامه «مردم سلام» از دور اول سلسله جلسات گفت‌وگوی صمیمانه و بی‌واسطه شهردار اصفهان با مردم به منطقه چهار رسید تا اهالی این منطقه در محله هشت‌بهشت شرقی بدون تشریفات اداری با شهردار شهرشان گپ‌وگفت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، خورشید در پس ابرهای تیره پنهان می‌شود؛ پس از چندین روز آلودگی، امروز هوا تمیز است، البته هرازگاهی ابرها درست بالای سر شهر می‌ایستد و چشم در چشم ساکنان، زل می‌زند و چند قطره باران سرازیر می‌شود.

صدای خروش زاینده‌رود از میان دهانه پل‌های تاریخیروی این رود، زیبایی این روزهای اصفهان را دوچندان کرده است؛ در هوای دلنشین پاییزی از حاشیه زیبای زنده‌رود عبومی‌کنیم و وارد منطقه چهار در شرقی‌ترین نقطه اصفهان می‌شویم.

گپ‌وگفت ۳ ساعته آقای شهردار با اهالی هشت‌بهشت

امشب اهالی منطقه چهار شهر در مسجد امام حسن عسکری (ع) واقع در خیابان هشت‌بهشت شرقی میزبان مدیران شهری هستند تا بی‌واسطه و دور از هر تشریفاتی با شهردار شهرشان به گفت‌وگو بنشینند و از مشکلات و دغدغه‌های خود بگویند.

به مسجد امام حسن عسکری (ع) نزدیک می‌شویم؛ صدای گلبانگ اذان در فضا پیچیده است؛ تابلوی دیدار شهردار اصفهان با اهالی منطقه چهار در مسجد نصب شده است؛ اهالی منطقه یکی‌یکی وارد مسجد می‌شوند؛ حوض وسط حیاط مسجد و فواره آب همراه با صدای مؤذن حال و هوای مسجد را معنوی‌تر کرده است؛ وجود ویترین پر از جایزه در گوشه مسجد نشان می‌دهد این مسجد پاتوق نونهالان بسیجی است.

گپ‌وگفت ۳ ساعته آقای شهردار با اهالی هشت‌بهشت

میز اداره ارتباط مردمی ۱۳۷ در گوشه‌ای از حیاط برپاست و عده‌ای در حال نوشتن درخواست‌های خود روی کاغذ و عده‌ای هم در حال ثبت نام خود برای صحبت با شهردار هستند؛ شهردار و معاونانش هم از راه می‌رسند و برای اقامه نماز وارد مسجد می‌شوند.

گپ‌وگفت ۳ ساعته آقای شهردار با اهالی هشت‌بهشت

بوی خوش گلاب سرتاسر مسجد را فراگرفته است، مردم برای اینکه ثواب نماز جماعت را از دست ندهند، با سرعت خود را به صف نماز جماعت می‌رسانند، نماز جماعت مسجد امام حسن عسکری (ع) زبانزد عام و خاص است و امشب نیز کمی پرشورتر از شب‌های قبل اقامه نماز جماعت به پایان می‌رسد. پس از اقامه نماز شعارهای اهالی حاضر در مسجد برای ابراز هم‌دردی با کودکان و خانواده‌های فلسطینی دل هر انسان آزادی‌خواهی را می‌لرزاند.

یکی از اهالی منطقه چهار پس از پایان نماز به سرعت به سمت شهردار می‌آید و با لهجه شیرینش نزدیک گوش او می‌گوید: «دکتر این کار ما را راه بنداز، چند ساله که سر این یه تیکه زمین و پروانه ساختش لَنگیم.» شهردار با لبخند و آرامش همیشگی‌اش به او قول همکاری می‌دهد.

گپ‌وگفت ۳ ساعته آقای شهردار با اهالی هشت‌بهشت

پس از پایان نماز جماعت حجت‌الاسلام محمد صادق ابطحی، امام جماعت مسجد امام حسن عسکری (ع) در میان جمع قرار می‌گیرد و می‌گوید: شرط الهی شدن، خدمت‌گزاری به مردم است، خداوند بندگانی که به دنبال کمک به مردم هستند را دوست دارد، همچنین خداوند گره از قلب کسانی که به مردم یاری می‌رسانند، باز می‌کند.

بعد از پایان صحبت‌های امام جماعت مسجد نماینده محلات منطقه چهار پشت تریبون رفتند و از مشکلات محله خود گفتند. یکی از اصلاح خیابان بازارچه و احداث فرهنگسرا می‌گوید، دیگری ساماندهی محله پینارت و کردآباد را از شهردار درخواست می‌کند.

گپ‌وگفت ۳ ساعته آقای شهردار با اهالی هشت‌بهشت

پس از اعلام پایان مراسم همه دور شهردار حلقه زده بودند و از درخواست‌های خود می‌گفتند و در نهایت شهردار قول رسیدگی به درخواست‌های آن‌ها را داد و گفت که سه ماه آینده در همین مسجد حاضر می‌شود و از اقدامات صورت گرفته متناسب با درخواست شهروندان گزارشی ارائه خواهد کرد.

گپ‌وگفت ۳ ساعته آقای شهردار با اهالی هشت‌بهشت

نشست صمیمانه پرسش و پاسخ شهردار اصفهان پس از سه ساعت با اهالی منطقه چهار در مسجد امام حسن عسکری (ع) به پایان می‌رسد، اما این پایان راه خدمت به مردم نیست؛ چرا که مجموعه مدیریت شهری، با ندای محرومیت‌زدایی قصد دارد تعالی اصفهان را رقم زند.

کد خبر 706082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.