از تسریع در اجرای خط انتقال آب تا ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه برای استفاده از پساب

استاندار فارس بر ضرورت استفاده صنایع و واحدهای تولیدی از پساب شهرهای مجاور یا آب خلیج فارس تاکید کرد و گفت: برای تکمیل اجرای خط انتقال آب خلیج فارس به استان، باید اقدامات جهادی انجام شود و مرحله به مرحله ایستگاه‌ها، افتتاح شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه در چهل و یکمین جلسه شورای راهبردی آب استان، اظهار کرد: این شورا برای حل مشکلات آبی استان و در راستای نتیجه‌گیری مؤثرتر فرا وظیفه‌ای عمل می‌کند.

وی با اشاره بر اینکه در تنش آبی روستاها با اقدام جهادی آب و فاضلاب استان و قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی (ع)، پروژه‌های بینی شده ۳۰ ماهه طی ۱۵ ماه به اتمام رسید، افزود: بخشی از بحران کمبود یا تنش آب در مدت زمان کوتاهی مرتفع شد. لذا انتظار داریم پیمانکار اجرای پروژه خط انتقال آب از خلیج فارس به استان به صورت جهادی در تکمیل و اجرای این ابر پروژه ملی اقدام کند.

استاندار فارس در ادامه به مشکلات آبی برخی از شهرستان‌های استان اشاره و تصریح کرد: با استفاده از خط انتقال آب به سیرجان مشکل شهرستان‌های بختگان و نی ریز را حل خواهیم کرد. اما برای شهرستان‌های داراب و زرین دشت باید از خط انتقال مربوط به استان فارس استفاده شود.

ایمانیه به سفر اخیر ریاست جمهوری و هیأت دولت سیزدهم به استان فارس نیز اشاره کرد و گفت: آیت‌الله رئیسی در این سفر اجرای خط سوم انتقال آب به شهر شیراز و تکمیل سد پارسیان را به مردم استان نوید داد. لذا تحقق وعده رئیس دولت سیزدهم مطالبه جدی استان است.

وی سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت را مکلف کرد تا در شعاع ۳۰ کیلومتری خط انتقال آب، پاسخ‌های مربوط به استعلامات را منوط به تفاهم نامه استفاده از پساب شهرهای مجاور یا استفاده از آب خلیج فارس کنند و اضافه کرد: از یک مقطع زمانی واحدهای تولیدی و صنایع اجازه استفاده از آب سد و چاه‌ها را ندارد. لذا باید تا پایان سال برای استفاده از این منابع قرارداد منعقد کنند.

کد خبر 706046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.