اهمیت نقش مدیریت شهری در بهبود زیست پذیری شهر

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان قم گفت: مدیریت شهری با اجرای پروژه‌های عمرانی و ایجاد فضای سبز نقش ویژه ای در بهبود زیست پذیری شهر دارد که باید در این زمینه از تلاش‌های شهرداری قم تشکر کرد.

علی اکبر قربانی امروز - دوشنبه بیست و نهم آبان ماه - در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه شهر قم یکی از شهرهای متراکم از نظر جمعیت است و شاید متراکم‌ترین مرکز استان کشور است اظهار کرد: این تراکم تلاش مضاعفی نیاز دارد تا شهر را زیست پذیرتر کرده و برای مردم زندگی آرام تری ایجاد کند.

وی افزود: اقدامات عمرانی، اقدامات حوزه فضای سبز و زیباسازی شهری از جمله مواردی هستند که می‌توانند به زیست پذیری شهری کمک کنند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان قم با اشاره به اینکه با تهدیدات متعددی در حوزه سلامت رو به رو هستیم گفت: تهدیدات زیستی مسائل بسیار مهمی هستند که تجربه آن را در کرونا و مسائل مدارس داشتیم.

وی افزود: پرستاری حرفه‌ای است که هیچ گاه تعطیلی نداشته و پرستاران در هر زمان و هر مکانی به شغل و وظیفه خود مشغول هستند.

قربانی با اشاره به اینکه ما آمادگی داریم در مسائل فرهنگی و اجتماعی با شورای اسلامی شهر قم همکاری کنیم گفت: در سال‌های آینده در عرصه سلامت و خدمات شهری مشکلات بسیاری داریم چرا که جمعیت سالمند کشور در حال افزایش است که این تهدید تلاش بیشتری را نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه مسئله مراقبت واقعاً نگرانی داریم اضافه کرد: آمار بالایی از مهاجرت را در این حوزه داریم و پرستاران نخبه ما از کشور می‌روند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان قم تصریح کرد: برخی پرستاران به خاطر مسائل معیشتی این شغل را ترک می‌کنند که این موضوع برای جامعه خطرناک است.

وی با تجلیل از تلاش‌های مدیریت شهری قم گفت: حجم گسترده خدمات در شهر با وجود مشکلات اقتصادی هرگز متوقف نشده است.

قربانی ابراز داشت: آرزو داریم که شهر مقدس قم به عنوان یک شهر گردشگری و زیارتی به زیست پذیرترین شهر قم تشکیل شود.

کد خبر 705739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.