بیان نیازهای اولویت‌دار شهر اصفهان در نامه رئیس شورای اسلامی شهر به رئیس جمهور + متن نامه

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نامه‌ای از رئیس جمهور درخواست کرد که پیرامون تعدادی از درخواست‌ها و نیازهای ضروری شهر اصفهان دستور لازم داده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نامه‌ای به رئیس جمهور با بیان مهمترین مشکلات اصفهان و اولویت‌های اجرایی، برای انجام و برطرف کردن تعدادی از مهمترین نیازهای شهر اصفهان درخواست همکاری کرد.

متن نامه رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به رئیس جمهور به شرح زیر است:

«حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

با تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و زحمات بی وقفه دولت محترم به اختصار درخواست‌ها و نیازهای ضروری شهر و استان اصفهان به‌شرح زیر جهت دستور به مقامات ذیربط تقدیم و امید است با دستور قاطع آن جناب و اقدام سریع وزارتخانه‌های مرتبط موجبات رضایت و خشنودی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت انقلابی فراهم گردد.

۱. دستور تسریع اقدامات وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی و سازمان مدیریت برای سرعت بخشیدن به پروژه قطار سریع السیر تهران، قم، اصفهان، شیراز که بیش از بیست سال است در جریان اجرا قرار گرفته است.

۲. دستور تسریع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بانک ملی ایران برای نقل و انتقال کارخانه ریسباف و تبدیل آن به موزه ملی اصفهان (طبق مصوبه اخیر دولت)

۳. دستور به وزارت راه و شهرسازی جهت حل مشکل حمل و نقل بین اصفهان و دیگر شهرهای کشور که طی دو سال اخیر حتی از زمان شیوع کرونا ناوگان‌های هوایی و زمینی کاهش بیشتر داشته و مردم اصفهان برای تردد به سایر شهرهای کشور به ویژه تهران و مشهد با مضیقه شدید مواجهند به شرایط سال‌های ابتدا انقلاب برگشته¬ایم.

۴. دستور به وزرای نفت و نیرو و صمت برای برنامه ریزی و ابلاغ به واحدهای بزرگ صنعتی آلاینده مستقر در شعاع کمتر از ۱۰ کیلومتری غرب اصفهان (در مسیر بادهای غالب غرب به شرق) که نقش بسزایی در آلودگی هوای اصفهان و شهرهای اطراف خود دارند برای ممنوعیت هرگونه طرح توسعه و برنامه ریزی برای انتقال نیروگاه و پالایشگاه و پتروشیمی و صنایع شیمیایی به شعاع بالای ۵۰ کیلومتری شهر و اختصاص اراضی آنها به شهرک صنایع دانش بنیان غیر آلاینده به منظور تأمین هزینه‌های انتقال این صنایع ظرف دو دهه آینده

۵. تاکید به وزارت ورزش و جوانان و استانداری اصفهان و وزارت صمت برای تکمیل سریع‌تر دهکده المپیک اصفهان که سال‌ها به طول انجامیده است»

بیان نیازهای اولویت‌دار شهر اصفهان در نامه رئیس شورای اسلامی شهر به رئیس جمهور + متن نامه

کد خبر 705738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.