شهرداری برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر چاره‌اندیشی کند

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: با توجه به در پیش بودن زمستان، وقوع بارندگی شدید در بندرعباس و داستان تکرار آب‌گرفتگی معابر شهری برای جلوگیری از تکرار چنین مشکلاتی باید برای شهروندان چاره‌اندیشی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، حجت‌الاسلام عبدالرضا حیدری سراحی در نطق پیش از دستور خود در صدوچهارمین جلسه شورای اسلامی شهر با تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار اظهار کرد: شما پرستاران هر روز خودتان را در معرض آسیب و صدمه قرار می‌دهید تا بیماران سلامتی خود را به دست آورند.

وی با اشاره به شرایط امروز فلسطین افزود: وضعیتی که امروز در سرزمین‌های اشغالی حاکم است، مصداق آشکار ناایمن‌سازی منطقه‌ای و بین‌المللی و نمود روشن جنایت و نسل‌کشی است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: موضوع فلسطین و اشغال ۷۵ ساله سرزمین یک ملت کهن و آواره کردن بیشتر ساکنان بومی آن سرزمین، سرکوب و تحقیر باقی‌مانده جمعیت در غزه و کرانه باختری مسئله فلسطین، مسئله بشریت و جامعه بین‌المللی است و همه کشورها و تک‌تک انسان‌ها برای پایان دادن به این وضعیت غیرانسانی و شرم‌آور مسئولیت دارند.

سراحی اضافه کرد: آنچه در فلسطین اشغالی به‌ویژه غزه می‌گذرد، مایه نگرانی و شرمساری است، جنایاتی که در حال وقوع بوده، ظلم مضاعف به ملتی است که ۷۵ سال است تحت اشغالگری بی‌رحم قرار گرفته‌اند و از همه حقوق بشری و کرامت انسانی خود محروم بوده‌اند، هیچ انسان با وجدان و هیچ دولت مسئولیت‌شناسی نمی‌تواند نسبت به جنایات در حال وقوع و نیز نسبت به آثار و تبعات بسیار خطرناک این وضعیت بر صلح و امنیت منطقه بی‌اعتنا و از دیگر حقوق واقعی خود محروم باشد.

وی با تاکید بر اینکه جنایات در حال ارتکاب توسط رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین به‌هیچ‌وجه قابل توجیه نیست، ادامه داد: رژیم اشغالگر نشان داده است که حیات خود را در تداوم ناامنی و گسترش آن می‌داند، از حامیان آن انتظار می‌رود به مسئولیت‌های خود عمل و او را مهار کنند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به بارش باران در روزهای گذشته و آب‌گرفتگی معابر تصریح کرد: اواخر هفته گذشته شاهد نزول رحمت الهی بودیم که علاوه بر آب‌گرفتگی شدید معابر شهری که با هر بار بارندگی نمایان می‌شود، بر اساس بازدیدهای میدانی سطح خیابان‌های شهر بندرعباس مملو از رواناب کانال‌ها و سرریز شدن جوی‌های روباز شهری بودیم، به نحوی که تردد خودروها و شهروندان را با مشکل مواجه کرد.

سراحی اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن زمستان و وقوع بارندگی شدید در بندرعباس و داستان تکرار آب‌گرفتگی معابر شهری باید برای جلوگیری از تکرار چنین مشکلاتی برای شهروندان چاره‌اندیشی کرد.

وی گفت: بعضی از مناطق بندرعباس مشکل فاضلاب دارد و دچار آب‌گرفتگی شده است، هرچند با تلاش کارگران شهرداری و آب و فاضلاب تا حد زیادی مشکل آب‌گرفتگی رفع شد، اما همین جا از مدیریت خدمات شهری و سایر مدیران می‌خواهیم که لایروبی کانال‌ها و شناسایی نقاط مستعد آب‌گرفتگی را در دستور کار قرار دهند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: یادآوری می‌کنم قبل از بارندگی و نزول رحمت الهی اقدام لازم برای دفع رواناب‌ها در سطح شهر انجام می‌شود تا شهروندان ما با مشکل مواجه نشوند.

کد خبر 705538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.