آغاز نقل‌وانتقالات زمستانی فوتبال ایران از بهمن‌ ماه / ۹۶ بازیکن‌آزاد لیگ تیم‌دار می‌شوند؟

پنجره زمستانی نقل‌وانتقالات فوتبال ایران در لیگ برتر از اوایل بهمن‌ماه شروع می‌شود و تیم‌ها می‌توانند با رعایت قوانین شش بازیکن جدید به‌خدمت بگیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، زمان نقل‌وانتقالات نیم‌فصل یا همان زمستانی فوتبال ایران در لیگ‌های مختلف از سوی سازمان‌لیگ فوتبال اعلام شد و بدین ترتیب زمان نقل‌وانتقالات نیم‌فصل لیگ‌برتر از تاریخ دهم بهمن‌ماه تا هفتم اسفندماه، نقل‌وانتقالات نیم‌فصل لیگ دسته‌یک از تاریخ هفتم بهمن‌ماه تا سوم اسفندماه و نقل‌وانتقالات نیم‌فصل لیگ دسته‌دوم از تاریخ بیست‌وهشتم دی‌ماه تا بیست‌وپنجم بهمن‌ماه خواهد بود.

گفتنی است باشگاه‌های لیگ برتر و دسته‌اول با رعایت سقف بودجه مصوب و ظرفیت فهرست تیم می‌توانند تا سقف شش بازیکن جدید به فهرست خود اضافه کنند و همچنین باشگاه‌های لیگ دسته دوم با رعایت ظرفیت فهرست تیم می‌توانند تا سقف شش بازیکن جدید به فهرست خود اضافه کنند.

طبق مصوبات کارگروه فدراسیون فوتبال در پنجره نقل‌وانتقالات برای کل فصل، هرکدام از باشگاه‌های لیگ برتر، لیگ دسته‌اول و لیگ دسته‌دوم می‌توانند در نهایت ۳۷ بازیکن را در لیست خود قرار دهند. باشگاه‌ها طبق این تعداد محدودیت‌هایی برای جذب بازیکن دارند که طی آن مجازند ۱۹ بازیکن بزرگسال، شش بازیکن زیر ۲۳ سال، شش بازیکن زیر ۲۱ سال و شش بازیکن با شرایط خاص (بدون محدودیت‌سنی) جذب کنند.

ضمن اینکه سهمیه خاص از سوی سازمان لیگ تحت عنوان سایر بازیکنان برای بازیکنان سرباز، قرضی، تیم ب و آکادمی (بازیکنان زیر ۲۱ سال و زیر ۱۹ سال باشگاه) است که فاقد محدودیت‌سنی است.

به گزارش ایمنا، با قوانین جدید لیگ برتر حدود ۹۶ بازیکن بالای ۳۰ سال در پنجره تابستانی نقل‌وانتقالات لیگ برتر بدون تیم ماندند تا جای خود را به حدود ۲۰ بازیکن جدید زیر ۲۳ سال بدهند. پوست اندازی جدید در فوتبال باشگاهی کشور که مشخص نیست در پنجره تابستانی نقل‌وانتقالات نیز ادامه خواهد داشت یا تیم‌ها سراغ این دست بازیکنان می‌روند.

کد خبر 705506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.