تکمیل حفاری پروژه تونل غدیر قم

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به پروژه فاز پنجم عمار یاسر گفت: سازه تونل غدیر به پایان رسید و در مرحله خاک‌ریزی، جدول‌گذاری، رو‎سازی و روشنایی داخلی تو‎نل هستیم.

عباس حلوایی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به پروژه فاز پنجم عمار‎یاسر، اظهار کرد: عملیات جداره‌سازی تکمیل شده است و در‎حال رفع معارضات برقی و تأمین شبکه برق تونل غدیر هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه در ۴۰۰ متر از طول مسیر فضای تهویه وجود ندارد، در تلاش هستیم تا با ساخت و نصب سیستم‌های تهویه بهره برداری ایمنی از این پروژه داشته باشیم.

معاون فنی و ‎عمرانی شهرداری قم با اشاره به تأمین ایمنی این مسیر، تصریح کرد: با احداث مسیرهای دسترسی شرقی در این مسیر از سطح صفر، عبور و مرور خودروها را به سطح منفی یک و منفی دو هدایت کرده‌ایم تا با اتصال به پیاده‌راه‌ها و محور آئینی بلوار پیامبر اعظم، مسیر امنی برای زائر‎ان شهر کریمه اهل‎‎بیت داشته باشیم.

حلوایی‌زاده با تاکید بر اینکه دو هزار و ۳۵۰ تن میل‌گرد در این پروژه مصرف شده است، ادامه داد: طول مسیر سازه اصلی ۴۰۰ متر بوده و حدود ۳۳۰ حلقه شمع و ۲۲ هزار متر مکعب عملیات بتن‌ریزی اجرا شده است.

وی با اشاره به تملک منازل مسکونی خیابان شهید فاطمی در راستای اجرای طرح مترو، تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشتر خانه‌ها دارای زیرزمین هستند، نخاله‌برداری در سطح منفی دو و منفی سه انجام شد و در حال حاضر هفت فاز از‎ مسیر در حال انجام عملیات روسازی و آسفالت‌گذاری است.

معاون فنی و ‎عمرانی شهرداری قم تاکید کرد: در تلاش هستیم تا پایان سال جاری پروژه را تکمیل و دسترسی به هسته مرکزی شهر را برای شهروندان آسان کنیم.

کد خبر 705440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوثر IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    3 0
    با سلام و تحیت چقدر خوب میبود که طراحان تونلها ، با توجه به طولانی بودن مسیر تونلها ، یک پله اضطراری به سمت بالا برای خروج اضطراری افراد تعبیه میکردند که در صورت وقوع حادثه ، حداقل یک راهی برای خروج وجود داشته باشد.که الان جای خالی آنها کاملا احساس میشود!!! باید به سمت استاندارد سازی طرحهای عمرانی حرکت کرد و آنرا جدی گرفت. ولله الحمد
  • IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    3 1
    این تونل نیست زیر گذر است
  • علی محمد ماسوری IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    1 0
    باتشکر فراوان از پرسنل خدوم و زحمت کش شهرداری قم علی الخصوص معاونت عمرانی شهرداری ،مرکز، جناب آقای مهندس حلوایی زاده ،که با روحیه ایی جهادی در آباد سازی شهر مقدس قم تلاش های وافر وشایانی به عمل آورده وسبب سهولت در ترددهای هسته مرکزی شهر،و بافت تاریخی وفرسوده ، را در دستور کار خودکار قرار داده اند،صمیمانه متشکریم...