کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دمای گلستان / طغیان رودخانه‌ها محتمل است

مدیرکل هواشناسی گلستان ورود سامانه سرد بارشی به استان خبر داد و گفت: دمای هوای استان از پایان روز دوشنبه ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش خواهد یافت.

امان‌محمد کمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایمنا در گلستان، اظهار کرد: با ورود سامانه کم‌فشار و تقویت جریانات گرم جنوبی از بامداد فردا، دوشنبه به استان، شاهد وزش باد گرم نسبتاً شدید تا شدید، افزایش محسوس دما و کاهش رطوبت در نقاط جنگلی و کوهستانی خواهیم بود.

وی نسبت به افزایش آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع هشدار داد و افزود: به دلیل وزش باد شدید، احتمال شکستن درختان کهنسال و آسیب به ابنیه با استحکام ضعیف وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گلستان با بیان اینکه پایان روز دوشنبه سامانه سرد و بارشی به استان وارد می‌شود، خاطرنشان کرد: رگبار و رعدوبرق، ریزش برف در مناطق کوهستانی و بارش و تگرگ در بعضی نقاط استان از اثرات ورود این سامانه است.

کمالی از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دمای استان طی این مدت خبر داد و تصریح کرد: وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید و پدیده مه از دیگر اثرات این سامانه بارشی خواهد بود، همچنین آب‌گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌های استان پیش‌بینی می‌شود و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در تردد جاده‌های استان دور از انتظار نیست.

وی نسبت به توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها هشدار داد و گفت: طی این مدت هر نوع فعالیت کوهنوردی در ارتفاعات ممنوع است.

کد خبر 705282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.