بهترین دانشگاه‌های پرستاری جهان در کدام کشورها است؟

بهترین دانشگاه‌های پرستاری جهان توسط نظام رتبه‌بندی دانشگاهی کاکارلی سیموندز (QS) مشخص شده است. آمریکا، استرالیا، بریتانیا، هنگ‌کنگ و کانادا میزبان بیشترین دانشکده‌های برتر جهان هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پرستاری یکی از مشاغل مهم در بخش مراقبت‌های بهداشتی است. در حالی که بیشترین توجه اغلب معطوف به پزشکان می‌شود، اما در واقع پرستاران ستون فقرات بیمارستان‌ها هستند. وظیفه پزشک تشخیص بیمار است، اما این پرستاران هستند که در مراقبت از افراد بیمار و اطمینان از اجرای واقعی درمان‌های تجویز شده توسط پزشکان نقش دارند.

آموزش عملی پرستاران باکیفیت مترادف با ورود متخصصین ماهر به سیستم درمان است. رتبه‌بندی دانشگاه QS با بررسی ۷۵ دانشکده پرستاری از سراسر جهان، لیستی از باکیفیت‌ترین مراکز آموزشی برای پرستاران را تدارک دیده است که در ادامه به آن پرداخته می‌شود.

۷. سوئد

سوئد یکی از کشورهای مرفه اروپایی است که سه دانشکده برتر پرستاری جهان را به خود اختصاص داده است. مؤسسه کارولینسکا Karolinska جزو ۲۰ دانشکده برتر پرستاری در جهان است و برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد این رشته را ارائه می‌دهد. برای کسب شغل پرستاری در سوئد به تحصیلات سه‌ساله با حقوق اولیه ۳۰ هزار کرون در ماه نیاز است.

۶. چین تایپه

چین تایپه (ROC) که معمولاً با نام تایوان شناخته می‌شود میزبان چهار دانشکده برتر پرستاری جهان است که دو مورد از آنها در بین ۵۰ دانشگاه برتر قرار دارند. پرستاران در تایوان باید حداقل یک برنامه تحصیلی سه‌ساله را تکمیل کنند تا بتوانند پرستار رسمی شوند.

۵. کانادا

هشت دانشکده برتر پرستاری جهان در کانادا واقع شده است. بهترین دانشکده پرستاری این کشور، دانشگاه تورنتو، در بین ۱۰ مؤسسه برتر جهان قرار دارد. پرستاران در کانادا می‌توانند تا ۹۰ هزار دلار کانادا در یک سال درآمد داشته باشند و باید به‌طور کلی یک مدرک چهار ساله را به پایان برسانند تا بتوانند دارای مجوز شوند.

بهترین دانشگاه‌های پرستاری جهان در کدام کشورها است؟

۴. هنگ‌کنگ

بالاترین رتبه دانشکده پرستاری هنگ‌کنگ دانشگاه چینی هنگ‌کنگ (CUHK) است که برنامه‌های پرستاری در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد. ۹ دانشگاه برتر پرستاری جهان در این منطقه قرار دارد. پرستاران در هنگ‌کنگ یک برنامه تحصیلی چهار ساله را برای کسب عنوان پرستاری طی می‌کنند و حقوقشان حدود ۱۱۹ هزار دلار هنگ‌کنگ است.

۳. پادشاهی متحد بریتانیا

پادشاهی متحد بریتانیا و ایرلند شمالی، سه مورد از ۱۰ دانشگاه برتر پرستاری جهان را در خود جای داده است. کالج معتبر کینگ لندن دومین دانشکده برتر جهان برای تحصیل در رشته پرستاری است؛ دوره‌های پرستاری فشرده در بریتانیا را می‌توان به محض دو سال تمام کرد. حقوق اولیه پرستاران می‌تواند تا ۳۲ هزار پوند باشد.

۲. استرالیا

استرالیا میزبان ۱۸ دانشگاه برتر پرستاری است که دو مورد در بین ۱۵ دانشگاه اول قرار دارند و دانشگاه سیدنی بالاترین رتبه را در این بین دارد. پرستاران فارغ‌التحصیل می‌توانند سالانه ۷۰ هزار دلار استرالیا درآمد داشته باشند.

۱. آمریکا

ایالات متحده آمریکا، تعداد ۲۰ دانشکده برتر را به خود اختصاص داده است. دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا با امتیاز عالی از نظر علمی، رتبه برتر دانشکده پرستاری در جهان است. ایالات متحده فهرست اولیه ۱۰ دانشکده پرستاری برتر جهان را از آن خود کرده است. پرستاران در آمریکا دستمزد بسیار خوبی دریافت می‌کنند و پرستاران فوق لیسانس به‌طور متوسط ۱۲۳ هزار و ۷۸۰ دلار دریافت می‌کنند.

کد خبر 705274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.