تشخیص چهره‌های خطرآفرین در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

شرکت‌های فناوری امنیتی پیشنهادها خود را برای کمک به تضمین عملکرد ایمن بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به نمایش گذاشتند که یکی از پرکاربردترین آن‌ها تشخصیص چهره‌های عصبانی و خطرآفرین است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، با نزدیک شدن به تاریخ شروع بازی‌ها (بیست‌وششم جولای)، برگزارکنندگان بازی‌ها در حال تنظیم دقیق ترتیبات امنیتی برای رویدادها هستند. انتظار می‌رود این رویداد به جذب حدود ۱۶ میلیون گردشگر به پایتخت فرانسه همراه باشد.

نگرانی‌های امنیتی پاریس در طول المپیک ۲۰۲۴

مهم‌ترین نگرانی‌های امنیتی موجود در حال حاضر مراسم افتتاحیه خواهد بود که در آن انتظار حضور صدها هزار تماشاگر در امتداد رودخانه سن در حالی که می‌رود که صدها ورزشکار به سمت آب حرکت می‌کنند. این نخستین بار است که این نوع رویداد در فضای باز در میان مکان‌های نمادین و بناهای تاریخی معروف پاریس برگزار می‌شود. پهپادها نیز از دیگر تهدیدهای امنیتی بالقوه بزرگ برای وزارت کشور فرانسه و وزارت نیروهای مسلح هستند.

گروهی از شرکت‌های فرانسوی ارائه‌دهنده راه‌حل‌های فناوری برای این رویداد، بیش از ۷۰۰ راه‌حل فناوری دیجیتال شامل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را مورد مطالعه قرار داده‌اند و نزدیک به هشت میلیارد تست امنیت سایبری سازماندهی شده است. این راه‌حل‌های فناوری دیجیتال توسط شرکت‌های اروپایی و فرانسوی ارائه می‌شود که در ماه دسامبر اسامی آن‌ها اعلام و قراردادهایی به ارزش چندین میلیون یورو برای تأمین امنیت مکان‌های المپیک با آن‌ها منعقد خواهد شد؛ تأمین مالی این امنیت برعهده حامیان رسمی بازی‌ها قرار دارد.

تشخیص چهره‌های خطرآفرین در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با فناوری‌های جدید

فناوری‌های امنیتی المپیک ۲۰۲۴ پاریس

یکی از شرکت فرانسوی مدعی توسعه یک نرم‌افزار نظارتی هوشمند شده است که می‌تواند با تجزیه‌وتحلیل تصاویر نظارتی موقعیت‌های مخاطره‌آمیز مانند پرتاب اشیا یا حمل سلاح توسط افراد را تشخیص دهد. فردی با صورت قرمز که به نظر می‌رسد در شرف عصبانی شدن قرار دارد از نمونه ویژگی‌هایی است که تعصب‌گرایی را نشان می‌دهد و این امر غیرقانونی است. شرکت یادشده ادعا کرده است نرم‌افزار آن قابلیت شناسایی چنین ویژگی‌هایی را نیز دارد.

پلیس فرانسه همچنین در حال حاضر مجهز به اسلحه‌هایی است که می‌توانند سیگنال‌های وای‌فای یا GPS را بین یک پهپاد و کنترل از راه دور آن مسدود کنند. چنین سلاح‌هایی می‌توانند پهپادها را در ارتفاع حدود هزار متری رهگیری کنند.

پاریس خاطرنشان کرد که برگزارکنندگان المپیک ۲۰۲۴ برای اطمینان از ایمنی بازی‌ها به فناوری تشخیص چهره که در المپیک ۲۰۲۰ توکیو مورد استفاده قرار گرفت، متوسل نخواهند شد، زیرا پارلمان فرانسه ماده‌ای از قانون المپیک که می‌تواند این اقدام را مجاز کند، رد کرده است.

کد خبر 705252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.