تجلیل از پرستاران در پارلمان شهر اصفهان / شورا، گوش شنوای دغدغه‌های کادر درمان

به مناسبت روز پرستار، جمعی از اعضای سازمان نظام پرستاری استان اصفهان و تعدادی از پرستاران بیمارستان‌های اصفهان در صحن علنی شورای اسلامی شهر حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هم‌زمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، جمعی از پرستاران بیمارستان‌های اصفهان و تعدادی از همسران جانبازان قطع نخاعی که سال‌های زیادی است صبورانه از همسران خود پرستاری می‌کنند، در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان حضور پیدا کردند.

درخواست از مدیریت شهری برای ایجاد تعاونی مسکن متمرکز ویژه پرستاران

حسین طاهریان، نایب‌رئیس سازمان نظام پرستاری استان اصفهان در این جلسه با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در رشته پرستاری بسیار مهم است، گفت: مسئولان وظیفه دارند نسبت به این فرهنگ‌سازی تلاش کنند تا اقدامات جامعه پرستاری به جامعه نشان داده شود، در این زمینه نصب بنرهای اطلاع‌رسانی و انتخاب نام شهدای پرستار بر یکی از معابر شهر می‌تواند مؤثر باشد.

وی با درخواست همکاری برای ایجاد یک تعاونی مسکن متمرکز ویژه پرستاران تصریح کرد: جامعه پرستاری نیازمند تسهیلات رفاهی هستند، این تسهیلات حتی می‌تواند شامل تفریحات برای آن‌ها باشد که امیدواریم مدیریت شهری در این زمینه همکاری کند.

شهرداری مکانی برای سازمان نظام پرستاری در نظر بگیرد

زهرا رئیسی‌نژاد، دبیر سازمان نظام پرستاری استان اصفهان در این نشست اظهار کرد: در تمام دنیا پرستاران در زمان شیوع کرونا شناخته شدند و این قشر در صف اول مبارزه با کرونا قرار داشت؛ ما شهدای بسیاری را در این دوران تقدیم کشور کردیم و پرستاران بسیاری دچار آسیب شدند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان ۲۵ هزار و شهر اصفهان ۱۲ تا ۱۵ هزار پرستار دارد، گفت: در نظر گرفتن رفاهیات برای پرستاران حتی یک بلیت مترو و اتوبوس برای این قشر می‌تواند برای آن‌ها انگیزه ایجاد کند.

دبیر سازمان نظام پرستاری استان اصفهان از شهرداری درخواست کرد مکانی را برای سازمان نظام پرستاری در نظر بگیرد تا از آن مکان امور مربوط به جامعه پرستاری اداره شود.

جذابیت‌های پرستاری باید به مردم معرفی شود

محمدمهدی تیموری، بازرس سازمان نظام پرستاری اصفهان در این نشست اظهار کرد: هیئت مدیره دوره ششم سازمان، از دو هفته پیش کار خود را به صورت رسمی آغاز و هم‌زمان با آن رایزنی‌های مختلفی با دانشگاه علوم پزشکی، مجلس شورای اسلامی و وزارتخانه انجام دادند.

وی افزود: ما با جامعه ۱۲ هزار نفری پرستاران در شهر روبه‌رو هستیم که شورای اسلامی شهر می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند؛ ترویج فرهنگ پرستاری با نشان دادن جذابیت‌های این رشته مرتبط با رفاهیات پرستاری می‌تواند مؤثر باشد تا بحران مهاجرت برطرف شود.

آمادگی مدیریت شهری اصفهان برای فراهم کردن فرصت بهره‌مندی پرستاران از امکانات تفریحی و رفاهی شهر

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه میزبانی از نمایندگان جامعه پرستاری با بیان اینکه جلساتی را با فعالان حوزه سلامت داشتیم، اعضای شورای اسلامی شهر بازدیدهایی از بیمارستان‌ها داشتند، اظهار کرد: مدیریت شهر و شورا آمادگی دارد تا فرصت بهره‌مندی پرستاران از امکانات تفریحی و رفاهی شهر را فراهم کند.

وی تصریح کرد: ۱۲ هزار پرستار فعال در شهر اصفهان داریم که بیش از هر چیز نیازمند به پایبندی و احساس مسئولیت در این جامعه هستیم.

احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از تلاش زحمات پرستاران به‌ویژه در دوران شیوع کرونا اظهار کرد: میزبان همسران جانبازان و ایثارگران هستیم که سال‌ها است بهترین خدمت را به ایثارگران ارائه می‌کنند، یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت را نیز گرامی می‌داریم.

به گزارش ایمنا، پرستاران حاضر در این نشست، به بیان برخی دغدغه‌های خود در حوزه پرستاری پرداختند؛ مشکلات اضافه‌کاری پرستاران و حقوق‌های اندک، مقابله با بحران مهاجرت پرستاران، کمبود نیرو و فشار کار از مهم‌ترین مسائل مطرح شده از سوی پرستاران بود.

در پایان این نشست، از پرستاران حاضر و همسران جانبازان به نمایندگی از جامعه پرستاری قدردانی شد.

کد خبر 705250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.