جشنواره انار عقدا در تقویم رویدادهای کشور ثبت می‌شود

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور گفت: جشنواره انار عقدا در تقویم رویدادهای ملی کشور ثبت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، علی اصغر شالبافیان، در مراسم پنجمین جشنواره انار عقدا ضمن تبریک روز ولادت حضرت زینب و روز پرستار با اشاره مزیت‌ها و پتانسیل‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در عقدا اظهار کرد: سفر ما با هدف حضور در پنجمین جشنواره انار عقدا و پاسداشت ثبت جهانی کاروانسرای ابوالقاسم رشتی است.

وی جشنواره انار عقدا را نشان از بالندگی و قوت روز افزون عقدا دانست و گفت: با ثبت کاروانسرای رشتی در آثار جهانی این منطقه به عنوان مقصد گردشگران تبدیل شده است.

معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، تصریح کرد: بخش عقدا به عنوان یک مقصد گردشگری باید به جایگاه بهتری در زیرساخت‌های گردشگری برسد چرا که آثار تاریخی منحصر به فرد آن، بافت زنده و تعامل مستقیم با مردم ساکن در بافت نشان می‌دهد که زندگی در این منطقه جریان دارد.

شالبافیان با اشاره به محصولات ارائه شده در راستای جشنواره انار عقدا گفت: خوشبختانه کارگاه‌های صنایع دستی نیز در این جشنواره به نمایش درآمدند و موقعیت گردشگری منحصر به فردی را در عقدا برای گردشگری داخلی و خارجی خواهد داشت.

وی ادامه داد: عقدا با این قدمت تاریخی جایگاهی بهتری باید در گردشگری کسب کند. یکی از راه‌ها برای این امر و تبدیل شدت به مقصد گردشگری معرفی ارزش‌های عقدا و رویدادهای گردشگری و پیوند رویدادهای گردشگری با شهرهای مجاور است.

معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، خاطرنشان کرد: بیش از ده هزار نفر در جشواره انار عقدا حضور دارند اما این جشنواره متناسب با ظرفیت عقدا نیست و هنوز در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت نشده و بسیاری از مردم با ارزش‌های عقدا آشنا نیستند.

شالبافیان تصریح کرد: هدیه حضور ما در شهرستان اردکان و بخش عقدا این است که این جشنواره را در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت خواهیم کرد تا در جشنواره‌های آینده، گردشگران داخلی و بین المللی بیشتری حضور داشته باشند.
وی افزود: یزد میزبان رویدادهای متنوع در گسترده زمانی سال است، رویدادها یکی از راه‌های طولانی‌تر کردن حضور گردشگران در مقاصد گردشگری است‌.

معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور خاطرنشان کرد: استان یزد یک افق روشنی را در گردشگری به واسطه نگاه استاندار یزد دارد.

پنجمین جشنواره انار عقدا با حضور محمدعلی شاه حسینی معاون اقتصادی و گردشگری استاندار یزد، سید مصطفی فاطمی مدیرکل توسعه گردشگری، سیدمحمد رستگاری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد و سایر مسئولان شهرستان اردکان با استقبال گسترده مردم برگزار شد.

کد خبر 704896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.