تکمیل زنجیره حوزه حمل و نقل استان یزد ضرورتی اجتناب‌ناپذیر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد با تاکید بر اینکه حوزه حمل و نقل از مزیت‌های قطعی، حتمی و تاریخی استان یزد است، گفت: تاکنون آنچنان که باید به این حوزه توجه نشده و نیاز است ضمن تکمیل زنجیره آن، تبدیل به فرصتی طلایی برای پیشرفت هرچه بیشتر استان شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، مجید دهقانی‌زاده در نهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد با بیان اینکه حوزه حمل و نقل از مزیت‌های قطعی، حتمی و تاریخی استان یزد است، اظهار کرد: یکی از پایه‌های اساسی شکل‌گیری کانون‌های جمعیتی همچون یزد، حوزه حمل و نقل است.

وی گفت: اگر بخواهیم بازرگانی به عنوان فعالیت پر رونق و از دیگر مزیت‌های استان تلقی شود باید حمل و نقل به مفهوم واقعی کارکرد خودش را داشته باشد.

دهقانی‌زاده افزود: لازمه این مهم حفظ و تقویت حمل و نقل در استان بوده که باید همزمان با تحولات روز، موضوعات این حوزه را پیشبرد.

وی با ابراز تأسف از اینکه آن چنان که باید و شاید در طی سال‌های گذشته به حوزه حمل و نقل استان توجه لازم نشده است، بیان کرد: ممکن است در آینده نه چندان دور بسیاری از ظرفیت‌های اساسی که می‌توانستیم در این حوزه داشته باشیم را از دست بدهیم.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یز با اشاره به اینکه حمل و نقل استان یزد متأثر از حمل و نقل هوایی، جاده‌ای و ریلی است، تصریح کرد: می‌توانیم برای رشد و توسعه بیشتر استان در این حوزه به عنوان یک استان پس‌کرانه از ظرفیت ساحل نیز استفاده کنیم.

دهقانی‌زاده با بیان اینکه در برنامه تحولی یزدِ نوین موضوع حمل و نقل و انبارداری (لجستیک) استان پیش‌بینی شده است، افزود: این موضوع به صراحت و جدیت در دستور کار استان قرار گرفته است.

وی در پایان اضافه کرد: با هم‌افزایی و همکاری متقابل همه عناصر مؤثر در این حوزه می‌توانیم این مزیت را تکمیل و تبدیل به فرصتی طلایی برای پیشرفت هرچه بیشتر استان یزد کنیم.

جعفر رحمانی، معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد نیز در این نشست از مزیت‌های لجستیک هوشمند در استان سخن گفت و خواستار مطالعه کامل حوزه لجستیک استان با تاکید بر لجستیک هوشمند شد.

کد خبر 704705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.