لزوم افزایش امکانات پزشکی برای تسهیل فرزندآوری در خراسان شمالی

نماینده بجنورد در مجلس به لزوم افزایش امکانات پزشکی برای تسهیل فرزندآوری در خراسان شمالی اشاره داشت و گفت: افزایش جمعیت یک اقدام بین دستگاهی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد وحیدی امروز _ پنجشنبه بیست‌و پنجم آبان ماه- در اختتامیه کنگره بین‌المللی جمعیت پایدار، آینده مطمئن اظهار کرد: کودک کشی ظالمانه توسط کسانی که خود را متولی حقوق بشر می‌دانند، مایه تأسف است؛ ملت فلسطین در خانه خود محصور شده و مورد جنایت واقع شده است.

وی بیان نگاه تغییر جمعیتی از سوی رهبر انقلاب در خراسان شمالی را مورد تاکید قرار داد و افزود: از سال ۱۳۹۱ انتظار بود دستگاه‌های مختلف کشور پای کار بیایند.

نماینده بجنورد در مجلس با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت در مجلس یازدهم، گفت: بیش از ۱۷ چالش جمعیتی شناخته شد و ۷۰ راهکار و ماده قانونی تدوین شد.

وی افزود: در حوزه‌های اقتصادی، پزشکی، ناباروری و… قوانینی تدوین شد اما قطعاً این قوانین کامل نیست و نیاز به اصلاح دارد.

وحیدی با اشاره به سیاست ۲۵ ساله کاهش جمعیت، گفت: قطعاً با یک سال کار قانونی و فرهنگی نمی‌توان این سیاست دراز مدت را تغییر داد لذا باید مسیر جدیدی برای تغییر رفتار در یک ملت رخ دهد.

وی افزود: در سال‌های پایانی دوره پنجره جمعیتی هستیم اما باید توجه کرد توزیع جمعیت در کشور متوازن نیست.

نماینده بجنورد در مجلس ارتقا امکانات پزشکی در خراسان شمالی برای افزایش باروری را لازم برشمرد و بیان کرد: جمعیت جوان برای فرزندآوری شروطی دارد که درآمد و تأمین حداقل‌ها یکی از این شروط است.

وی ارتباط بین رشته‌ای برای حل مشکل جمعیت را ضروری دانست و افزود: دانشگاه علوم پزشکی تنها یک پازل افزایش جمعیت است و سایز نهادها باید همراهی کنند.

وحیدی خاطرنشان کرد: قانون الزاماتی در حوزه دانشگاه برای تأهل و فرزندآوری ایجاد کرده است؛ تغییرات باید در حوزه‌هایی باشد که اثر بیشتری در جمعیت دارند.

وی کاهش میزان سربازی و پرداخت حقوق به آنها، تولید مسکن، تسهیل فضای کسب و کار و جهش تولیدات دانش بنیان را از جمله اقدامات مجلس برای تسهیل ازدواج و فرزندآوری عنوان کرد.

کد خبر 704700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.