بازماندگی از تحصیل را نباید در بین روستاییان داشته باشیم

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: باید شرایط تحصیل برای دختران و پسران روستاها فراهم شود و مسئله بازماندگی از تحصیل را در بین روستاییان نداشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، انسیه خزعلی همزمان با دومین سفر استانی رئیس جمهوری به چهارمحال و بختیاری به این استان سفر و از فعالیت‌ها و نمایشگاه دستاوردهای و توانمندی‌های زنان و تعاونی‌های خرد و روستایی و مشاغل خانگی روستایی تشنیز با مدیریت بانوان این روستا بازدید و در این برنامه با ابراز امیدواری در خصوص افزایش تعامل بانوان با بدنه دولت، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم حرکت خوبی را در روستاها داشته باشیم، این دولت عنایت ویژه به روستاها دارد تا روستاها بتوانند رشد و پیشرفت خوبی داشته باشند و اهالی روستا کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای خودشان داشته باشند.

وی افزود: باید شرایط تحصیل برای دختران و پسران روستا فراهم شود و مسئله بازماندگی از تحصیل را در بین روستاییان نداشته باشیم، در صورتی که شرایط تحصیل در روستاها وجود نداشته باشد، باید اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد تا پیگیری لازم انجام و شرایط برای ارتقای تحصیل برای همه فراهم شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه مسئله صندوق‌های خرد یکی از مواردی است که پیگیر و پشتیبان هستیم، گفت: صندوق‌های خرد این روستا و روستاهای مجاور را پشتیبانی می‌کنیم و معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان قراردادهایی را با وزارت جهاد کشاورزی امضا کرده است و روستای تشنیز را در اولویت قرار خواهیم داد.

وی تصریح کرد: مسئله‌ای که اهالی روستا برای محصولات خود دارند، مشکل فروش است که تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا مجوزی برای بازارچه فروش گرفته و تا شش ماه آینده خبر افتتاح رسانه‌ای شود، البته در مصوبات استان‌ها بازارچه در نظر گرفته شده است که به صورت بازارچه‌های دائمی هستند.

خزعلی گفت: از دیگر نیازهای روستاها بحث فرآوری و بسته‌بندی و صادرات محصولات روستاییان است که اکنون در کشور اشباع شده و باید در راستای صادرات محصولات و بالا بردن کیفیت محصولات تلاش کنیم تا صادرات موفقی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: این معاونت در نظر دارد برای فروش محصولات روستایی بازارچه فروش مجازی و قراردادهایی که با کسبی نو بسته شده است، با معرفی محصولات روستایی زمینه صادرات فراهم کند.

معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان اظهار کرد: در زمینه فرهنگی کاری را برای خانواده شروع کرده‌ایم که در بحث فرهنگ‌سازی نیاز به حفظ و نگهداری خانواده داریم و مقابله با فرهنگ‌های نادرستی که ممکن است در خانواده وجود داشته باشد، همه بانوان که محور خانواده هستند باید بسیاری از آداب و رسوم خوب را در خانواده آموزش بدهند و فرهنگ ازدواج آسان را رواج دهند.

وی تأکید کرد: ۹ کارگروه در این معاونت وجود دارد که امیدوارم بتوانیم این کارگروه‌ها را به صورت آزمایشی در این استان اجرا کنیم و چند نفر از منتخبین ما بانوان این روستا باشند و تعدادی از خانواده‌های این روستا نشان عالی خانواده را دریافت کنند.

کد خبر 704669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.