مدیران کهگیلویه و بویراحمد حق سوگیری انتخاباتی ندارند / با متخلفان برخورد می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ مدیر و مسئول دولتی در کهگیلویه و بویراحمد حق جانب‌داری از نامزدهای انتخابات را ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یاسوج و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سیدعلی احمدزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: فضای استان آرام‌آرام به سمت انتخابات پیش می‌رود، بنابراین مدیران دستگاه‌های اجرایی مردم را برای شرکت در انتخابات تشویق و ترغیب کنند.

وی افزود: حضور در پای صندوق‌های رأی یک تکلیف است که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هر فردی برای خود بینش و دیدگاه سیاسی دارد، اما هیچ مدیرکل، معاون مدیرکل، مدیر شهرستان، فرماندار و معاونان فرماندار و بخشداری حق سوگیری سیاسی به نفع هیچ‌یک از کاندیدای انتخاباتی را ندارد.

احمدزاده با تاکید بر اینکه امکاناتی که در اختیار مدیران است حاکمیتی است و هیچ فردی حق ندارد از آن‌ها به نفع یا علیه کاندیدای انتخابات استفاده کند، تصریح کرد: تذکرات لازم در خصوص سوگیری مدیران کل، معاونان مدیرکل، مدیران شهرستانی، فرمانداران، معاونان فرماندار و بخشداران در انتخابات پیش رو را داده بودیم و چنانچه فردی در فضای مجازی یا حقیقی به نفع نامزد انتخاباتی خاصی تبلیغ کند، به‌طور قطع با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه پروژه‌ای قرار است در شهرستانی افتتاح یا کلنگ‌زنی شود، نماینده مردم در مجلس می‌تواند در آن برنامه حضور داشته باشد، اما مدیران و فرمانداران در برنامه‌های تبلیغاتی نمایندگان کنونی و نامزدهای انتخاباتی حق حضور و تبلیغ ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید مجدد مبنی بر سوگیری نکردن در انتخابات آینده، گفت: دستگاه‌های نظارتی کاملاً بر عملکرد مدیران اشراف دارند، ضمن اینکه هیئت تخلفات انتخابات و بازرسی استانداری مدیران را رصد می‌کنند که گزارش‌هایی در همین خصوص مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد.

احمدزاده افزود: حتی اعضای هیئت اجرایی انتخابات نیز حق سوگیری به نفع هیچ کاندیدای انتخابات را ندارند و اگر فردی از اعضای هیئت اجرایی سوگیری کرد، باید کنار گذاشته شود و از اعضای علی‌البدل یا معتمدان باقی مانده در هیئت اجرایی استفاده شود.

وی تاکید کرد: در زمان برگزاری انتخابات تمام امکانات دولتی و شرکت‌های وابسته به دولت برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در اختیار ستاد انتخابات قرار گیرد.

کد خبر 704624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.