افزایش ۲۸ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در اراک

معاون معماری و شهرسازی شهردار اراک گفت: صدور پروانه‌های ساختمانی طی شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۸ درصد افزایش داشته است.

محمد جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اراک با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی برای افزایش صدور پروانه‌های ساختمانی اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری ۲۸۴ پروانه ساختمانی توسط مناطق پنجگانه و بافت تاریخی شهرداری اراک صادر شده است.

وی افزود: این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۲۲۳ مورد بوده که باید گفت، صدور پروانه‌های ساختمانی در شش ماهه نخست امسال، ۲۸ درصد افزایش داشته است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اراک ادامه داد: افزایش ۲۸ درصدی آمار صدور پروانه‌ها نشان دهنده آن است که شهرداری اراک تا حد مطلوبی طبق نقشه راه تدوین شده خود در حوزه شهرسازی و معماری در حال فعالیت است.

جعفرپور با بیان اینکه امید می‌رود این مسیر تا پایان سال ۱۴۰۲ سبب رشد قابل توجه آمارهای مذکور شود، تصریح کرد: اطمینان از ساخت‌وساز قانونی براساس مشخصات فنی و شهرسازی برابر با آئین نامه‌ها و ضوابط طرح جامع شهر، صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت‌وساز به واسطه استفاده از تجارب فنی و مهندسی هنگام طراحی، نظارت و بهره‌مندی از تسهیلات بانکی از مهم‌ترین مزایای اخذ پروانه است.

کد خبر 704393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.