عشایر کردستان نقش بسزایی در تامین امنیت برعهده دارند

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: ‌عشایر استان کردستان در آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در بحث تامین امنیت و همراهی با نظام در همه صحنه‌ها نقش اول را داشته و امروز نیز نقش بسزایی را در تامین امنیت استان دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سنندج، سردار امان‌الله گشتاسبی، امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم آبان_ در همایش تجلیل از عشایر، شبانان و دامداران استان کردستان که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: مردم ما در جای جای کشور در موفقیت و پیش‌برندگی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته‌اند و مردم استان کردستان نیز همواره پشتیبان نظام بوده‌اند.

وی افزود: مردم کردستان در برخورد با توطئه‌های عناصر ضدانقلاب و کسانی امیدهای واهی داشتند امسال با همراهی و هوشیاری خود در همه صحنه‌ها حضور داشته و به خوبی نقش‌آفرینی کردند که آخرین آن را در استقبال باشکوه از سفر رئیس‌جمهور دیدیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: عشایر استان کردستان نیز در آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در بحث تأمین امنیت و همراهی با نظام در همه صحنه‌ها نقش اول را داشته و امروز نیز نقش بسزایی را در تأمین امنیت استان دارند.

سردار گشتاسبی خاطرنشان کرد: امروز به پاس خدمات این قشر باوفا و مهربان که در همه جا یار و همراه نظام بوده‌اند حضور پیدا کرده‌ایم تا از آنها تجلیل کنیم.

عشایر پاسداران دین و نظام هستند

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: عشایر پاسداران دین و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و در ترویج دین اسلام نقش بسیار مهمی را در منطقه داشته‌اند.

وی افزود: چوپانی و شبانی شغل انبیا بوده است و در روایتی از رسول اکرم (ص) همه مردم همچون شبان هستند و باید حقوق همه رعایت شود.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه دین اسلام، دین تلاش، کار و فداکاری است، ادامه داد: از مسئولان می‌خواهیم که هر آنچه را که در توان دارند در راه خدمت به عشایر وفادار انجام دهند.

ماموستا رستمی تصریح کرد: استان کردستان از لحاظ منابع خدادادی، ظرفیت‌ها، استعدادها، نخبگان، معادن طلا و نقره، اماکن گردشگری و صنایع دستی دارای منابع بسیاری است که اگر از آنها استفاده شود همه مشکلات استان رفع می‌شود.

وی تاکید کرد: امروز همه عشایران ولی نعمتان ما هستند و باید خدمات را به سمت آنها هدایت کرد تا به شهرها مهاجرت نکنند.

کد خبر 704380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.