برداشت پنبه از مزارع سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سال جاری در کشت تابستانه، ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های ایرانشهر و دلگان به صورت قراردادی به کشت پنبه اختصاص یافت و به‌زودی کار برداشت مکانیزه وش پنبه در استان آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زاهدان و به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، سیدمحمدرضا سیدحسینی اظهار کرد: شرایط اقلیمی سیستان و بلوچستان به‌گونه‌ای است که قابلیت کشت پنبه را دو بار در سال داراست و با برداشت پنبه تابستانه در آذرماه، پنبه زمستانه در دی‌ماه کشت می‌شود.

وی افزود: با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ، کارخانه بافت بلوچ محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می‌کند.

سیدحسینی بیان کرد: با انجام کشت‌های قراردادی دغدغه کشاورزان برای فروش وش پنبه مرتفع و زمینه توسعه کشت این محصول در استان فراهم شده است.

وی تصریح کرد: کشت پنبه در سال‌های گذشته در سیستان و بلوچستان رواج دارد اما به دلیل وجود آفت کرم سرخ پنبه و آلوده شدن مزارع پنبه در بعضی مناطق استان و به‌منظور جلوگیری از گسترش این آفت در کشور، بنا به دستور شورای عالی حفظ نباتات کشت پنبه ممنوع شده بود و سال گذشته با پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی مجوز کشت مجدد پنبه صادر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کشت پنبه از تیرماه در سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود و مردادماه به پایان می‌رسد، گفت: برداشت این محصول از آذرماه آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰ تن پنبه برداشت شود.

بیش از ۹۰ درصد پنبه تابستانه در شهرستان ایرانشهر کشت شده است.

کد خبر 704315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.