ضرورت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی سنندج در راستای کاهش آلودگی هوا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی سنندج و عرضه بنزین یورو ۴ از ضروریات کاهش آلودگی هوا در این شهر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی محیط زیست کردستان، اقبال حمیدی امروز _سه‌شنبه بیست‌وسوم آبان_ در کارگروه استانی هماهنگی کاهش آلودگی هوا که در محل معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی سنندج و عرضه بنزین با استانداردهای پایین از مهمترین عوامل آلودگی هوای این شهر است.

وی آمار شهرداری مبنی بر فرسوده بودن ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی سنندج را نگران کننده خواند و افزود: با توجه به وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی سنندج باید نوسازی در اولویت امور شهری قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان به ضرورت جمع‌آوری و اسقاط خودروهای فرسوده شهری، نظارت بیشتر بر معاینه فنی خودروها و توزیع و عرضه بنزین یورو ۴ و گازوئیل یورو ۵ اشاره کرد و گفت: معاونت امور عمرانی و دفتر امور شهری استانداری، پلیس راهور استان، شرکت نفت و شرکت گاز و دیگر دستگاه‌های مرتبط باید در این امر مشارکت، پیگیری و نظارت بیشتری انجام دهند.

حمیدی در خصوص وضعیت هوای استان در شش ماه اول امسال تصریح کرد: ۸۸ روز هوای پاک، ۹۵ روز قابل قبول، ۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و تنها یک روز ناسالم توسط ایستگاه‌های پایش کیفیت هوای استان کردستان ثبت شده است.

در این کارگروه مدعوین در خصوص برنامه‌ها و اقدامات انجام شده مرتبط توضیحاتی ارائه دادند و در پایان مصوباتی مبنی بر برگزاری مداوم کارگروه و تکلیف هرکدام از دستگاه‌های اصلی و عضو کارگروه در خصوص اقدامات اجرایی و نظارتی آنها به تصویب رسید.

کد خبر 704207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.