۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
مقاصد ممنوع گردشگری سال ۲۰۲۴

پایگاه اطلاعات گردشگری Fodor که توصیه‌های تخصصی معتبری را فراهم می‌کند، لیستی از بدترین شهرها را برای گردشگری در سال ۲۰۲۴ معرفی کرده است که شامل ونیز ایتالیا، گنگ هند، خلیج هالونگ ویتنام، کوه سامویی تایلند، کوه‌های سن‌گابریل کالیفرنیا و آتن یونان می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، جست‌وجو برای بدترین مکان‌های گردشگری ممکن است چندان رایج نباشد اما دانستن معایب مقاصد دیدنی می‌تواند در انتخاب گزینه سفر نقش بسزایی ایفا کند. پایگاه اطلاعات گردشگری فودور برای گردآوری لیست بدترین مکان‌های گردشگری بر سه عامل کلیدی تمرکز کرده است: گردشگری بی رویه (ازدحام توریست)، تولید زباله و کیفیت و کمبود منابع آب.


لیست ۶ شهری که کارشناسان سفر معتقدند که در سال ۲۰۲۴ باید از آنها اجتناب کرد شامل موارد زیر است:

ونیز، ایتالیا

این شهر در حال غرق شدن در بین ازدحام گردشگران است و هرچند استراتژی‌هایی برای کنترل جمعیت مسافرین در نظر گرفته شده است، اما هزینه ورودی پنج دلاری واقعاً تفاوت چشمگیری برای حل این بحران ایجاد نمی‌کند. در سال ۲۰۱۸ نیز این شهر منحصربه‌فرد در فهرست فودور قرار گرفت ولی اقدامات انجام شده نتوانست پیشرفت چندانی حاصل کند.

مقاصد ممنوع گردشگری سال ۲۰۲۴


رود گنگ، هند

هند مکانی مرموز و پر از شگفتی است، اما شاید بهتر باشد رودخانه گنگ را بخاطر مشکلاتی چون طیف گسترده‌ای از آلودگی‌هایی که در این منطقه ایجاد شده و دلفین‌های در حال انقراض، در برنامه سفر خود نادیده بگیرید. متأسفانه با وجود حدود ۸۰۰ میلیون گالن فاضلاب تصفیه‌نشده در آب این رودخانه، مذهب هندو هنوز هم این رودخانه را مقدس می‌داند. پس حتی اگر تصمیم دارید به رودخانه گنگ سفر کنید، لطفاً از «شنا کردن با دلفین‌ها» پرهیز کنید.


خلیج هالونگ، ویتنام

گردشگری بر جامعه محلی منطقه هالونگ تأثیر منفی گذاشته و سیاست‌های حفاظتی آن نیز از بین رفته است. این خلیج پر از زباله و گازوئیل است که به شغل ماهیگیری و همچنین حیات وحش منطقه آسیب می‌رساند. تورهای قایقرانی بیش از اندازه در نهایت به این منطقه که یک میراث جهانی یونسکو است، آسیب می‌زند.

کوه سامویی، تایلند

کوه سامویی یک مقصد جزیره‌ای محبوب در تایلند است که با مشکل کمبود آب مواجه شده است. در تابستان امسال، هشدار داده شد که تنها برای ۳۰ روز آب شیرین باقی مانده است و مردم محلی مجبور شدند برای خرید بطری آب جهت استفاده شخصی و تجاری هزینه بپردازند. گردشگری بی رویه باعث مصرف بیشتر آب و تشدید بحران کم‌آبی شده است. مردم محلی بر این باورند که گردشگران کمک چندانی برای تبدیل کردن این جزیره به یک منطقه پررونق نخواهند کرد.

مقاصد ممنوع گردشگری سال ۲۰۲۴

آتن، یونان

یکی از شیک‌ترین مکان‌های اروپا در سال جاری یونان بود. بسیاری از گردشگران، آتن را به عنوان اولین توقفگاه خود در کشور یونان انتخاب می‌کنند. مدیریت ضعیف تعدد گردشگران باعث ایجاد مشکلات بزرگی برای فرهنگ یونانی‌ها و ساختار آکروپلیس شده است. محبوبیت سفرهای یک‌روزه از طریق کروز افزایش یافته ولی تجهیزات لازم برای کنترل آن وجود ندارد. پروتکل‌های جدیدی در تلاش برای حفظ قدیمی‌ترین بنای تاریخی این کشور تنظیم شده است تا گردشگران بتوانند از سایر نقاط آتن بازدید کنند.

کوه‌های سن‌گابریل، کالیفرنیا

به‌عنوان ایالتی که پیشرو در زمینه حفاظت و پایداری محیط زیست است، کالیفرنیا نتوانسته مکان‌های طبیعی خود را به درستی حفظ کند. با وجود اینکه کالیفرنیا چشم‌انداز ممنوعیت خودروهای بنزینی را تا سال ۲۰۳۵ در نظر دارد اما شروع خوبی را برای انجام اقدامات سبز خود رقم نزده است.

سال گذشته میزان چشمگیری زباله توسط داوطلبان جمع‌آوری شد اما ترکیب تعدد مسافران با فقدان سیاست‌های زیست‌محیطی، سن گابریل را در لیست ۲۰۲۴ فودور قرار داده است.

کد خبر 704186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.