تداوم انباشت آلاینده‌های جوی در پایتخت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از صدور هشدار نارنجی تداوم انباشت آلاینده‌های جوی در پایتخت خبر داد و گفت: مدیریت بحران به حالت آماده باش در آمده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حامد یزدی مهر، پیش از ظهر امروز _ سه‌شنبه بیست‌وسوم آبان_ در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار نارنجی تداوم انباشت آلاینده‌های جوی در استان تهران، اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی از عصر امروز تا روز پنجشنبه، بیست‌وپنجم آبان، تداوم پایداری جو و انباشت آلاینده‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به افزایش شاخص‌های آلودگی جو و کاهش کیفیت هوا افزود: بیشترین تأثیر آلودگی هوای پیش‌بینی شده در نیمه جنوبی و مناطق مرکزی استان به ویژه تهران، ری، ورامین، اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پیشوا، قدس، شهریار، رباط کریم، قرچک و ملارد است و هنگامی که شاخص آلاینده‌ها به مرز هشدار می‌رسد قرار گرفتن در هوای آلوده برای تمامی گروه‌های سنی و افراد خطرناک خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با بیان اینکه شهروندان از قرار گرفتن در فضای باز خودداری کنند، گفت: با توجه به اینکه کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس است و در صورت مهار نشدن منابع آلاینده (ثابت و متحرک)، در بعضی ساعت‌ها کاهش کیفیت هوا در بعضی مناطق در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به احتمال بروز علائم تنفسی در افراد حساس و همچنین تشدید بیماری‌های قلبی و ریوی، ادامه داد: مادران باردار، سالمندان، بیماران دارای مشکلات تنفسی، ریوی در معرض هوای آلوده قرار نگیرند، شهروندان در منازل خود بمانند و از قرار گرفتن در محیط باز تا حد امکان خودداری کنند.

یزدی مهر بابیان اینکه مایعات به ویژه مصرف شیر کمک می‌کند آلاینده‌ها آسیب کمتری به سلامت جسمی افراد بزنند، خاطرنشان کرد: ورزشکاران از انجام فعالیت شدید ورزشی خودداری کنند و استفاده از ماسک برای افرادی که باید در محیط بیرون تردد داشته باشند ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اضافه کرد: با توجه به صدور هشدار نارنجی، مدیریت بحران در استان تهران به حالت آماده‌باش کامل در آمده و هماهنگی‌های لازم برای استقرار اورژانس و آماده‌باش به مراکز درمانی نیز انجام شده و در صورت لزوم این اقدامات انجام می‌شود.

کد خبر 704078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.