بدنه غربی چهارباغ برای حفاظت از حافظه تاریخی اصفهان ساماندهی می‌شود

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان گفت: چهارباغ به‌شدت به برنامه‌ریزی نیاز دارد، از این‌رو باید عواملی که حافظه تاریخی آن را قدرت بخشیده‌ است، زنده کرده و به‌گونه‌ای رفتار کنیم که بیشترین نفع به انسان، شهر و زندگی شهروندان برسد.

محمدعلی ایزدخواستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: چهارباغ جایگاه ویژه‌ای برای مدیریت شهری اصفهان دارد و این جایگاه به دلیل گذر تاریخی بودن یا ساخت تفرجگاه شهری در این محدوده نیست، بلکه به این دلیل است که چهارباغ پاسدار حافظه تاریخی اصفهان محسوب می‌شود.

وی افزود: سازمان نوسازی و بهسازی اصفهان از چند ماه گذشته، پروژه ساماندهی بدنه غربی چهارباغ را آغاز کرد و طی جلسات متعدد تصمیم گرفت چهارباغی را که در حافظه شهر بود، احیا کند.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان ادامه داد: در این راستا کنسول‌هایی که از مغازه‌ها بیرون آمده بود را جمع کردیم تا پیاده‌رو نفس بکشد، همچنین سنگ‌های آزاره به یادگار مانده از دهه‌های ۳۰ و ۴۰ را از زیر سیمان‌ها و ترموودها جدا و دیواره آجری را احیا کردیم که روند ساماندهی همچنان ادامه دارد.

ایزدخواستی تأکید کرد: گام نخست انجام این اقدام را با سختی برداشته‌ایم، اما چهارباغ به‌شدت به برنامه‌ریزی نیاز دارد، زیرا باید عواملی که حافظه تاریخی چهارباغ را قدرت بخشیده‌اند، زنده کنیم و به‌گونه‌ای رفتار کنیم که بیشترین نفع به شهروندان در شهر زندگی برسد.

کد خبر 703957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.