پارک‌های تازه تاسیس شهر سنندج به کتابخانه تجهیز می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج گفت: پارک‌های تازه تاسیس شهر سنندج به غرفه کتاب تجهیز می‌شود که شامل پارک‌های لاوان و روجیار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیف‌الله رضایی، ظهر امروز _دوشنبه بیست‌ودوم آبان_ در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج که با موضوع افزایش سرانه مطالعه در این شهر برگزار شد، اظهار کرد: شهر سنندج دو سال پیش به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران انتخاب شد که این وظیفه همه متولیان فرهنگی را سنگین‌تر کرده است.

وی با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در توسعه فرهنگی جامعه تأثیرگذار است، افزود: اقدامات ادارات مختلف باید به افزایش سرانه مطالعه منجر شود و این وظیفه فقط مربوط به یک اداره خاص نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج ادامه داد: سیاستگذاری در حوزه کتاب و مطالعه در گذشته ضعیف بوده و همین مسئله باعث شده که سرانه مطالعه در کشورمان پایین باشد.

رضایی با اشاره به اینکه هفته کتاب و کتابخوانی را پیش‌رو داریم، گفت: کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج نیز همواره وظیفه خود دانسته که در مسائل فرهنگی از جمله حوزه کتاب و مطالعه ورود کرده و در این زمینه اقداماتی را انجام دهد.

پارک‌های تازه تاسیس شهر سنندج به کتابخانه تجهیز می‌شود

وی تاکید کرد: پارک‌های تازه تأسیس شهر سنندج به غرفه کتاب و کتابخانه تجهیز می‌شوند که پارک‌های لاوان و روجیار را شامل می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج با اشاره به اینکه کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج در این ایام از مدارس بازدید کرده و به دانش‌آموزان کتاب اهدا خواهد کرد، گفت: راه‌اندازی بوستان کتاب، تقدیر از کتابداران نمونه و انجام فضاسازی‌های شهری متناسب با کتاب را نیز در هفته کتاب و کتابخوانی در شهر سنندج خواهیم داشت.

کد خبر 703876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.