میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نامطلوب است

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه شیوع مصرف مواد مخدر در خراسان شمالی وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: اقدامات گسترده در حوزه‌های پیشگیری، مقابله و درمان اعتیاد در استان در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حسن ناهیدی امروز _ دوشنبه بیست‌ودوم آبان_ در آئین نواختن زنگ آغاز هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس اظهار کرد: اعتیاد بستر ساز بسیاری از سایر آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

وی با بیان اینکه موضوع اعتیاد یک معضل جهانی است اما این معضل راه حل های محلی دارد، افزود: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نظیر فرار از منزل، خودکشی، سرقت و طلاق و… ریشه در مصرف مواد مخدر و اعتیاد دارد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه اعتیاد و مواد مخدر آسیب‌های فراوان جسمی، روحی و روانی فراوانی برای فرد و خانواده دارد، اضافه کرد: اعتیاد به عنوان حلقه وصل آسیب‌های متعدد در جامعه و نیز عامل ماندگاری فرد در آسیب است.

ناهیدی با اشاره به هزینه‌های هنگفتی که صرف مصرف مواد مخدر می‌شود و به جیب سوداگران مرگ و قاچاقچیان می‌رود، تصریح کرد: اگر این هزینه‌ها در راستای تغذیه و سلامت خانواده هزینه می‌شد، اثرات بسیار مثبتی به همراه داشت.

وی با بیان اینکه شیوع مصرف مواد مخدر در خراسان شمالی وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: اقدامات گسترده در حوزه‌های پیشگیری، مقابله و درمان اعتیاد در استان در حال اجراست.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه دشمنان همواره در تلاش و به دنبال انتقال مواد مخدر به داخل کشور هستند، افزود: نمونه آن اقدامات آمریکا در کاشت هزاران هکتار مواد مخدر و قاچاق آن است که در مدت حضور ۲۰ ساله خود در کشور افغانستان انجام داد.

ناهیدی به نقش مؤثر و سازنده بانوان و دختران در حوزه پیشگیری از شیوع مواد مخدر اشاره و اظهار کرد: دختران و بانوان نقش سازنده‌ای در تعالی و پیشرفت جامعه و پیشگیری از شیوع مواد مخدر در جامعه دارند.

کد خبر 703863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.