همه چیز در مورد کلاس چرتکه ذهنی

کلاس چرتکه یک دوره آموزشی است که در آن روش های منحصر به فردی جهت انجام محاسبات پیچیده ریاضی بکار می رود. 

مفاهیم و دروس مطرح شده در کلاس چرتکه مبتنی بر همان ابزار سنتی چرتکه می باشد. این دوره آموزشی می تواند اثر قابل توجهی در افزایش میزان هوش، قدرت حافظه و سایر موارد مشابه داشته باشد. همچنین می تواند پیشرفت در روند تحصیلی را بخصوص برای کودکان و نوجوانان به ارمغان آورد.

سن مناسب برای شروع آموزش چرتکه

به طور کلی، برای یادگیری چرتکه ذهنی محدودیت سنی وجود ندارد و حتی بزرگسالان نیز می توانند به یادگیری چرتکه بپردازند. اما بهترین سنین مطرح شده برای شرکت در کلاس چرتکه، 4 تا 16 سال می باشد.

کودکان در سنین 4 تا 16 سال دارای مغزی منعطف و شکل پذیر هستند که به آن ها امکان می دهد اطلاعات جدید را به سرعت و به راحتی یاد بگیرند. همچنین در این سنین، کودکان انگیزه و اشتیاق زیادی برای یادگیری دارند.به طور کلی بنابر دلایل زیر می توان سن 4 تا 16 سال را بهترین سن برای شروع یادگیری چرتکه دانست.

  • ذهن کودکان در این سنین به راحتی می تواند اطلاعات جدید را یاد بگیرد و ارتباطات جدیدی بین نورون ها ایجاد کنند. این امر به آن ها امکان می دهد تکنیک چرتکه ذهنی را به سرعت و به راحتی یاد بگیرند.
  • کودکان در این سنین دارای انگیزه و اشتیاق زیادی برای یادگیری هستند. این امر به آن ها کمک می کند تا در یادگیری تکنیک چرتکه ذهنی موفق شوند.
  • کودکان در این سنین دارای توانایی تمرکز و توجه بیشتری نسبت به بزرگسالان هستند. این امر به آن ها کمک می کند تا در یادگیری تکنیک چرتکه ذهنی، که نیاز به تمرکز و توجه زیادی دارد، موفق شوند.

البته همانطور که قبل تر نیز ذکر شد، یادگیری تکنیک چرتکه ذهنی در هر سنی امکان پذیر است. با این حال، شرکت در کلاس چرتکه برای کودکان در سنین 4 تا 16 سال می تواند دارای مزایای بیشتری در مقایسه با سایر سنین باشد.

روش های آموزش چرتکه

روش های آموزش چرتکه به طور کلی در 3 دسته قرار می گیرند که در ادامه آن ها را به اختصار شرح می دهیم.

روش سنتی

همه چیز در مورد کلاس چرتکه ذهنی

در روش سنتی، آموزش چرتکه بر روی مفاهیم پایه چرتکه، مانند ارزش مکانی اعداد و نحوه جابجایی مهره ها، تمرکز دارد. دانش آموزان در این روش ابتدا با نحوه قرارگیری مهره ها در چرتکه آشنا می شوند و سپس نحوه استفاده از آن ها را برای نمایش اعداد یاد می گیرند. پس از آن، دانش آموزان تکنیک های محاسبات ریاضی را با استفاده از چرتکه یاد می گیرند.

روش مدرن

در روش مدرن، آموزش چرتکه بر روی توسعه مهارت های محاسبه ذهنی تمرکز دارد. دانش آموزان در این روش ابتدا نحوه تصور چرتکه در ذهن خود را یاد می گیرند. سپس، آن ها تکنیک های محاسبات ریاضی را بدون استفاده از چرتکه یاد می گیرند. این روش به دانش آموزان کمک می کند تا مهارت های محاسبه ذهنی خود را به سرعت و به راحتی توسعه دهند.

روش های ترکیبی

برخی از موسسات آموزشی مانند ایران شنمو از روش های ترکیبی برای آموزش چرتکه به کودکان استفاده می کنند. در این روش، مفاهیم پایه چرتکه به صورت سنتی آموزش داده می شود و سپس دانش آموزان تکنیک های محاسبه ذهنی را با استفاده از چرتکه و بدون استفاده از چرتکه یاد می گیرند. هر یک از روش های آموزش چرتکه مزایا و معایب خاص خود را دارند.

مزایای روش سنتی

  • برای کودکانی که تازه شروع به یادگیری چرتکه می کنند، مناسب است.
  • به دانش آموزان کمک می کند تا مفاهیم پایه چرتکه را به خوبی یاد بگیرند.
  • به دانش آموزان کمک می کند تا مهارت های حرکتی ظریف خود را بهبود بخشند.

معایب روش سنتی

  • ممکن است برای برخی از کودکان خسته کننده باشد.
  • زمان بیشتری نیاز است تا دانش آموزان به مهارت های محاسبه ذهنی دست یابند.

مزایای روش مدرن:

  • به دانش آموزان کمک می کند تا مهارت های محاسبه ذهنی خود را به سرعت و به راحتی توسعه دهند.
  • برای کودکانی که دارای تمرکز و توجه بالا هستند، مناسب است.
  • برای کودکانی که به دنبال یادگیری چرتکه ذهنی به صورت فشرده هستند، مناسب است.

معایب روش مدرن

  • ممکن است برای برخی از کودکان دشوار باشد.
  • ممکن است برای کودکانی که تازه شروع به یادگیری چرتکه می کنند، مناسب نباشد.

مزایای روش های ترکیبی

  • این روش مزایای هر دو روش سنتی و مدرن را در بر می گیرد.
  • به دانش آموزان کمک می کند تا مهارت های محاسبه ذهنی خود را به سرعت و به راحتی توسعه دهند.
  • برای کودکانی که دارای سطوح مختلف یادگیری هستند، مناسب است.

انتخاب روش مناسب آموزش چرتکه به کودکان باید بر اساس عوامل مختلفی، مانند سن کودک، سطح یادگیری کودک و اهداف یادگیری انجام شود. والدین و مربیان باید با توجه به این عوامل، روش مناسب را برای کودک انتخاب کنند.

نکات مهم در آموزش چرتکه

  1. آموزش باید به صورت گام به گام و تدریجی انجام شود.
  2. کودک باید از آموزش لذت ببرد.
  3. آموزش باید همراه با تمرین و تکرار باشد.
  4. کودک باید به تدریج به سمت آموزش ذهنی چرتکه پیش برود.

موسسات آموزش چرتکه، به راحتی می توانند بر اساس شرایط مختلف کودکان، برنامه آموزشی و کلاس چرتکه مناسب آن ها را پیش بینی کنند. یکی بهترین مراکز آموزش چرتکه، مجموعه ایران شنمو با آدرس وب سایت iranshenmo.ir می باشد. این مرکز با کمک گرفتن از بهترین و مجرب ترین مربیان چرتکه در ایران، اقدام به برگزاری کلاس چرتکه به صورت حضوری و آنلاین می کند. اگر شما نیز قصد دارید فرزندتان در یک آموزشگاه حرفه ای، چرتکه بیاموزد. می توانید از وب سایت ایران شنمو بازدید نمایید.

کد خبر 703811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.