اجرای ۱۷۰۰عنوان برنامه ترویجی در هفته کتاب و کتابخوانی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از برگزاری بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ عنوان برنامه ترویجی در سطح کتابخانه‌های استان همزمان با فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از شیراز، محمدحسین فیروزی امروز _یکشنبه بیست و یکم آبان_ در نشست خبری سی‌ویکمین هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: هفته کتاب و کتابخوانی با تمام فراز و فرودهایی که در تمام مجموعه‌های فرهنگی وجود دارد و با تمام موارد کمی و کیفی که وجود دارد فعالیت آن‌ها ادامه دارد.

وی افزود: در هفته کتاب و کتابخوانی بیش از یک هزار و ۷۰۰ برنامه ترویجی در سطح کتابخانه‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس تصریح کرد: در بخش رونمایی و نقد کتاب بیش از ۶۷ برنامه و تنوع برنامه‌ها در ۱۶ بخش ترویجی، کارگاه‌های آموزشی اجرا و برنامه‌ریزی شده است.

فیروزی با اشاره به اینکه ۱۲۰ کارگاه مهارتی و ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان در این هفته برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‌های کتاب، محافل ادبی و قرآنی، مسابقات کتابخوانی، برنامه‌های کودک و نوجوانان از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

وی در ادامه همچنین از بهره‌برداری و افتتاح ۷ کتابخانه جدید در سطح استان خبر داد و ادامه داد: یک کتابخانه مستقل، دو کتابخانه در شهرستان‌های شرفویه و لطیفی لارستان، سه سالن مطالعه در شیراز و یک سالن مطالعه در شهرستان داراب از جمله کتابخانه‌های جدید است.

مدیر کل کتابخانه‌های استان فارس اضافه کرد: با توجه به ضرورت توسعه سالن‌های مطالعه در سطح استان، در تلاشیم تا به این حوزه نظم داده شود و فارس به عنوان استان پیشتاز در کشور در این حوزه مطرح باشد.

فیروزی با اساره به حوزه زیرساختی کتابخانه‌های سطح استان تصریح کرد: در یک سال گذشته بیش از ۳۲ درصد رشد امانت، بیش از ۴۵ درصد رشد عضویت و در شاخص منابع ۴۰ درصد شاهد رشد هستیم و این موضوع نشان دهنده میل مردم به حوزه کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان فارس همچنین اضافه کرد: گروه‌های خاص نابینایان، ناشنوایان، زندانیان و عشایر گروه‌های جدیدی هستند که از مجموعه کتابخانه‌های فارس خدمات دریافت می‌کنند.

فیروزی در پایان تاکید کرد: طی یکسال گذشته پنج کتابخانه جدید به مجموعه کتابخانه‌های استان افزوده شده است که از این تعداد دو کتابخانه سیار بوده است.

چاپ و توزیع کتاب یک صفحه‌ای در فضاهای عمومی و ناوگان حمل و نقل عمومی

در ادامه این نشست روح اله مظفری معاون فرهنگی، هنری و ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اظهار کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی ۲۰ عنوان برنامه در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی افزود: برای اولین بار در سطح شهر شیراز دانشنامه شیراز بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر و تأکیدات شهردار کلان شهر شیراز تألیف خواهد شد و به دنبال آن کتابخانه تخصصی شهر شیراز ایجاد می‌شود.

معاون فرهنگی، هنری و ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: در این هفته همچنین چاپ و توزیع کتاب یک صفحه‌ای در فضاهای عمومی و ناوگان حمل و نقل عمومی همچون مترو انجام خواهد شد.

مظفری اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهم شهرداری شیراز کلنگ‌زنی کافه کتاب در فرهنگسرای کتاب است که این کتابخانه در سه طبقه در فضایی با مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع و با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان احداث می‌شود.

وی همچنین از چاپ دو کتاب غبار زمان از استاد عطروش و کتاب صوتی حافظ خوانی توسط کودکان و نوجوانان خبر داد و تصریح کرد: تجهیز دو دستگاه اتوبوس کتاب، توزیع کتاب در تاکسی اینترنتی در راستای ترویج کتابخوانی، احسان کتاب در قالب گردش کتاب در اماکن تعیین شده، عضویت شهروندان به صورت نیم‌بها در کتابخانه‌های سطح فرهنگسراها، ایجاد کتابخانه مشارکتی در ۱۰ کتابخانه و شکل‌گیری کتابخانه‌های مدرن در سه فرهنگسرای بزرگ مقیاس سطح شهر شیراز از دیگر برنامه‌های اجرایی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز است.

در پایان این نشست غلام رضا خوش اقبال معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در تشریح ویژه برنامه‌های اجرایی این اداره کل در هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: در این هفته بیش از ۱۴ عنوان کتاب جدید رونمایی می‌شود.

وی گفت: در این هفته تور گردشگری کتاب ویژه کودکان و نوجوانان با مشارکت شهرداری شیراز که نویسنده یک کتاب، کودکان را در این تور همراهی خواهد کرد برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، رونمایی از ۳۵ عنوان کتاب، رونمایی از سه کتاب حوزه کودک و نوجوان، برپایی نشست‌های مردمی به مدت سه روز، اجرای تئاتر خیابانی، جشنواره شعر دانایی با دعوت از شاعران استان با محوریت کتاب و کتابخوانی از دیگر برنامه‌های اجرایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در هفته کتاب و کتابخوانی است که معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بر آن‌ها اشاره کرد.

کد خبر 703581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.