لزوم ارتباط موثر بین صنایع کوچک و بزرگ استان کرمان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: به نیروهای ماهر در صنعت و معدن استان کرمان نیاز داریم و در این راستا ارتباط صنایع بزرگ و کوچک را دنبال کردیم، زیرا ارتباط بین شرکت مس با صنایع کوچک از قطعه‌ساز تا دیگر مجموعه‌ها کم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، امیر حسن‌زاده امروز _یکشنبه بیست و یکم آبان_ در آئین راه‌اندازی نخستین کنسرسیوم تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در دانشکده شهید چمران اظهار کرد: کمیته مهارت ذیل کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان و با دبیری دانشکده فنی و حرفه‌ای شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه اکتشاف، صنایع پایین‌دستی و مهارت سه راهبرد استان کرمان هستند و در راستای مهارت‌آموزی، تقویت دانشکده فنی و حرفه‌ای در دستور کار تیم اقتصادی استان کرمان قرار دارد، افزود: کنسرسیوم مهارت‌آموزی و اشتغال دانشگاه فنی و حرفه‌ای به صورت پایلوت در کرمان راه‌اندازی شد، زیرا استان کرمان هرچند در گذشته معدنی بوده، اما امروز به استان معدنی و صنعتی تبدیل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان تصریح کرد: به نیروهای ماهر در صنعت و معدن استان کرمان نیاز داریم و در این راستا ارتباط صنایع بزرگ و کوچک را دنبال کردیم، زیرا ارتباط بین شرکت مس با صنایع کوچک از قطعه‌ساز تا دیگر مجموعه‌ها کم بود.

حسن‌زاده در ادامه از ایجاد پلتفرمی با موضوع معرفی صنایع کوچک به شرکت‌های بزرگ استان کرمان خبر داد و گفت: با همت شرکت ملی مس، آموزش مهارت‌ها را در سازمان فنی و حرفه‌ای و آموزش حفاری را با همراهی ایمیدرو در جنوب استان کرمان آغاز کردیم که به جذب بازار کار افراد کمک می‌کند.

وی حضور در کنسرسیوم اشتغال فنی و حرفه‌ای را برای شرکت‌ها امتیاز مثبت دانست و با اشاره به اینکه باید برای تربیت نیروهای ماهر از دوره‌های کوتاه‌مدت، بورس‌های صنعتی و دانشگاهی استفاده شود، خاطرنشان کرد: امروز در جنگ اقتصادی هستیم و اگر در کنسرسیوم اشتغال و فنی و حرفه‌ای به نتیجه برسیم، توانسته‌ایم در این جنگ به پیروزی برسیم.

کد خبر 703541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.