هزار هکتار از اراضی دیم منطقه سراوان زیر کشت گندم رفته است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: امسال برای نخستین‌بار هزار هکتار از اراضی دیم منطقه سراوان زیر کشت گندم رفته است و به زودی زیر پوشش کشت قراردادی قرار خواهد گرفت.

سیدمحمدرضا سیدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زاهدان اظهار کرد: در سال زراعی جاری از ابتدای فصل کشت تاکنون حدود شش هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در سطح استان زیرکشت ارقام مختلف گندم رفته است.

وی ادامه داد: تعهد سازمان جهاد کشاورزی در سال زراعی جدید، کشت گندم در سطح ۳۶ هزار هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: امسال و با هدف افزایش عملکرد بنا داریم با تأمین به موقع بذر گندم اصلاح شده و با مشارکت کشاورزان ضریب نفوذ بذر را تا ۶۰ درصد ارتقا دهیم.

سیدحسینی اضافه کرد: ارقام گندم شاخص کشت شده توسط کشاورزان، ارقام سارنگ، سیروان، چمران ۲، مهرگان، سحر و تیرگان است و به کشاورزان توصیه می‌شود از این ارقام برای کشت پاییزه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار گندم در استان سیستان و بلوچستان کشت شده است، تصریح کرد: امسال برای نخستین‌بار هزار هکتار از اراضی دیم منطقه سراوان زیر کشت گندم رفته است و به زودی زیر پوشش کشت قراردادی قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: در بخش بم‌پشت بیش از ۲۰۰ بند خاکی که توسط مردم منطقه ساخته شده است، وجود دارد که با توجه به بارش‌های اخیر پیش‌بینی می‌شود سال پر تولیدی داشته باشیم.

کد خبر 703518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.