دانشگاه صنعتی اصفهان در بین برترین‌های رتبه‌بندی QS

رتبه‌بندی جهانی QS فهرست ۸۵۶ دانشگاه آسیایی را برای سال ۲۰۲۴ منتشر کرد. براساس این گزارش دانشگاه صنعتی اصفهان در جایگاه ۱۹۱ این نظام رتبه‌بندی معتبر جهان در آسیا و چهارمین دانشگاه صنعتی ایران قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان اصغر غلامی با اشاره به حضور ۳۱ دانشگاه ایران در رتبه‌بندی آسیایی کیو اس در سال ۲۰۲۴ اظهار کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان با ارتقای رتبه چشمگیر در بین ۴ دانشگاه صنعتی کشور و هفتمین دانشگاه از مجموع دانشگاه‌های برتر ایران قرار دارد.

وی افزود: در بخش موضوعی رتبه‌بندی کیواس (QS) دانشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۲۴ دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان توانسته است از جایگاه ۴۰۱ تا ۴۵۰ در سال ۲۰۲۳ به جایگاه ۳۰۰ تا ۳۵۰ در سال ۲۰۲۴ ارتقا پیدا کند.

مدیرکل امور پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان مطرح کرد: دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز از جایگاه ۶۰۱ تا ۶۳۰ در سال ۲۰۲۳ به جایگاه ۵۰۱ تا ۵۵۰ در سال ۲۰۲۴ صعود کرده است.

وی تصریح کرد: بخش کشاورزی در رتبه‌بندی کیواس (QS) دانشگاه‌های آسیا نیز در سال ۲۰۲۴ در جایگاه ۳۵۰ تا ۳۰۱ و بخش مهندسی مکانیک در جایگاه ۴۰۰ تا ۳۵۱ قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، رتبه‌بندی کیو اس توسط مؤسسه «کاکارلی سیموندز» در کشور انگلستان صورت می‌گیرد و از سال ۲۰۱۰ به‌صورت مستقل دانشگاه‌های دنیا را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

در روش‌شناسی رتبه‌بندی ۲۰۲۴ QS، از سه شاخص توسعه پایدار، اشتغال فارغ‌التحصیلان و شبکه پژوهش بین‌المللی برای اولین‌بار استفاده شده است. اطلاعات انتشارات علمی دانشگاه‌ها در این رتبه‌بندی از پایگاه استنادی اسکوپوس (Scopus) در بازه زمانی پنج ساله و استنادات در بازه زمانی ۶ ساله محاسبه شده است.

فهرست دانشگاه‌های ایران:

۱. دانشگاه صنعتی شریف، رتبه ۸۵
۲. دانشگاه تهران، رتبه ۸۸
۳. دانشگاه صنعتی امیرکبیر، رتبه ۱۲۱
۴. دانشگاه علم و صنعت ایران، رتبه ۱۶۶
۵. دانشگاه شیراز، رتبه ۱۸۴
۶. دانشگاه فردوسی مشهد، رتبه =۱۸۷
۷. دانشگاه صنعتی اصفهان، رتبه =۱۹۱

کد خبر 703417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.