هوشمندسازی فرآیندها اولویت دادگستری خراسان شمالی است

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: گسترش فناوری های نوین، هوشمندسازی همه فرآیندها و توسعه عدالت الکترونیک از مهمترین اولویت‌های دادگستری کل استان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا براتی زاده امروز _شنبه بیستم آبان ماه_ در شورای قضائی مدیران خراسان شمالی اظهار کرد: گسترش فناوری‌های نوین، هوشمندسازی کلیه فرآیندها و توسعه عدالت الکترونیک از مهمترین اولویت‌های دادگستری کل استان به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر برگزاری قانونی انتخابات پیش رو، افزود: مدیران قضائی با هیأت‌های نظارت و اجرایی انتخابات تعامل و همکاری لازم را داشته باشند و با ایجاد بسترهای مناسب شرایط را برای حضور حداکثری مردم فراهم کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تداوم روند برگزاری جلسات تعاملی در حوزه انتخابات را گامی مثبت در راستای هماهنگی دستگاه‌ها برشمرد و گفت: این نشست‌ها می‌تواند جرایم و تخلفات انتخاباتی را کاهش دهد.

وی موضوع پیشگیری از گسترش کمی و کیفی سرقت را یک مطالبه بسیار جدی عمومی برشمرد و بیان کرد: در موضوع سرقت، مسأله صرفاً از دست رفتن مال نیست بلکه این جرم امنیت و احساس روانی امنیت در جامعه را نیز با چالش‌های بسیار جدی مواجه می‌سازد لذا پیگیری این موارد باید در اولویت اقدام و عمل مسؤولان قضائی و ضابطین قرار گیرد.

براتی زاده پیشگیری از شکل‌گیری پرونده‌های معوق و مسن را موضوع مهم دانست و گفت: باید کاری کرد که از همان ابتدا جلوی شکل‌گیری این پرونده‌ها که بعضاً فارغ از طبیعت فرایند معمول دادرسی به اطاله می‌انجامد، گرفته شود.

کد خبر 703348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.