تأکید وزیر کشور بر جلوگیری از مهاجرت روستا به شهر در کهگیلویه و بویراحمد

وزیر کشور گفت: با توسعه طرح‌های اقتصادی مردم‌پایه از مهاجرت روستا به شهر در کهگیلویه و بویراحمد جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، چهاردهمین نشست بررسی تخصصی مسائل استان‌ها به ریاست وزیر کشور به مسائل استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داشت.

در این نشست علاوه بر وزیر کشور معاونان این وزارت خانه هم حضور داشتند و نسبت به گزارشی که سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاونانش ارائه دادند، بحث و تبادل نظر شد.

سیدعلی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ابتدا ضمن ترسیم وضعیت کلی استان اظهار کرد: حدود یک درصد سرزمین و یک درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند و ۱۱ درصد منابع آب و ۳۰ درصد نفت و گاز کشور در این استان قرار دارد.

وی افزود: سند چشم‌انداز و اسناد توسعه استان تدوین شده و برنامه‌های اجرایی در تمامی حوزه‌ها بر اساس اسناد توسعه به مرحله اجرا می‌رسد.

احمد وحیدی وزیر کشور در این نشست ضمن استماع گزارش‌ها و ایراد سوالات از آمارهای ارائه شده بر اقتصاد مردم محور تاکید کرد و گفت: این رویکرد باید سرلوحه تمام برنامه‌های اقتصادی قرار گیرد و برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های توسعه اقتصادی به گونه‌ای باشد که به برطرف شدن محرومیت و کاهش فقر منجر شود.

وی با بیان اینکه طرح‌هایی اجرا شود که امید را در خانواده ایجاد کند، تصریح کرد: اجرای طرح‌های اقتصادی مردم پایه، به کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر می‌شود.

وزیر کشور با تاکید بر خدمت رسانی و توجه به معیشت مردم، خواستار توجه ویژه به اجرای نهضت مسکن با تاکید بر جلوگیری از مهاجرت از روستا به حاشیه شهرها تاکید کرد و افزود: به طرح «تکام» و توجه ویژه برای جلوگیری از تشکیل و توسعه مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی توجه جدی شود.

در این جلسه مقرر شد طی جلسات تخصصی در حوزه‌های مدیریت شهری و روستایی، طرح‌های بزرگ اقتصادی و توسعه‌ای، سند توسعه و برنامه‌های توسعه استان و امور اجتماعی اعم از سرمایه اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، به تفصیل بررسی و راهکار اجرایی ارائه شود.

تدوین برنامه‌های عملیاتی با زمان‌بندی مشخص برای حوزه‌های حمل و نقل درون شهری، برنامه پنج ساله شهرداری‌های استان و برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری و شهرداری‌ها از جمله مصوبات این جلسه بود.

همچنین بررسی و اقدام در خصوص اتصال یاسوج به اتوبان اصفهان - شیراز از طریق معاونت عمران و توسعه شهری و روستایی و بررسی و اقدام به‌منظور استفاده از فناوری‌های نوین برای دفع و کنترل آفات جنگل بلوط از دیگر مصوبات این نشست بود.

نشست بررسی تخصصی مسائل استان‌ها که برای نخستین بار در وزارت کشور دولت سیزدهم اجرایی شده است با هدف ارزیابی عملکردها، تبیین راهبردها و انتقال تجارب انجام می‌شود.

کد خبر 702994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.