استکبار ستیزی در اندیشه سیاسی اسلام ریشه دارد

امام جمعه بخش کویرات گفت: استکبار ستیزی ریشه در بنیان‌های فکری، اندیشه سیاسی اسلام دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های امروز بخش ابوزیدآباد بعد از توصیه و سفارش به تقوای الهی اظهار کرد: حضور گسترده و خیره کننده دانشجویان و دانش آموزان و جوانان بسیجی در مراسم سیزدهم آبان امسال و شعارهای کوبنده آنان نمایانگر درک و شناخت عمیق این نسل از شرایط جهان امروز است.

وی تاکید کرد: پیام روشن این راهپیمایی و اجتماعات مردمی در روز ۱۳ آبان به خوبی گویای این حقیقت است که استکبار ستیزی ریشه در بنیان‌های فکری، اندیشه سیاسی اسلام دارد و جز جوهره اصلی انقلاب اسلامی است.

خطیب جمعه ابوزیدآباد در ادامه با اشاره به اینکه بعد از گذشت بیش از یک ماه از آغاز طوفان الاقصی، بیش از ۱۰ هزار تن از مردم و کودکان مظلوم بر اثر جنایات بی‌شرمانه صهیونیست‌ها در بمباران وحشیانه غزه به شهادت رسیدند، گفت: با وجود این تعداد از شهدا و خسارات فراوان در غزه، مقاومت بی نظیر مردم و جوانان فلسطینی در این خطه‌ی پر تراکم باعث شده سران رژیم جعلی اسرائیل سردرگم و درمانده شوند.

حجت الاسلام قاسمی گفت: طوفان الاقصی بیش از هر چیز هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی و ضعف‌های آشکار آن در ابعاد امنیتی، نظامی و اطلاعاتی را به دنیا نشان داد و به تعبیر مقام معظم رهبری، شکست اسرائیل در این قضیه ترمیم ناپذیر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: حمله وحشیانه به بیمارستان‌های غزه و کشتار کودکان و زنان و در روزهای اخیر تهدید به حمله اتمی در واقع اوج درماندگی و ضعف و از سویی حماقت صهیونیست‌ها را نشان می‌دهد آنها که در عرصه نظامی و اطلاعاتی جنگ را به رزمندگان مقاومت اسلامی باخته و همچنین در عرصه بین المللی زمینه افزایش نفرت جهانی علیه خودشان را فراهم کردند.

امام جمعه بخش کویرات ابوزیدآباد ادامه داد: در چنین اوضاع و احوالی وظیفه هر مسلمان و بلکه هر انسان باوجدان و آزاده‌ای این است که چشم خود را بر روی جنایات بی سابقه صهیونیست‌ها نبسته و به هر طریقی که می‌تواند این جنایات را محکوم کند.

حجت الاسلام قاسمی افزود: یکی از نکات بسیار مهم و قابل توجه در تحولات پس از طوفان الاقصی این است که این بار شاهد تحرکات مردمی گسترده در داخل آمریکا و اروپا در محکومیت جنایت صهیونیست‌ها هستیم و این مسئله نشان می‌دهد که تداوم و شدت جنایت اسرائیل علیه غزه به آگاهی عمومی در سطح دنیا دامن زده است.

به گفته وی همین آگاهی باعث می‌شود که بیش از پیش رژیم اشغالگر قدس دچار ضعف و اضمحلال شود.

امام جمعه ابوزیدآباد افزود: با وجود درد و رنج ما از بابت مظلومیت مردم فلسطین و کشتار ناجوانمردانه زنان و کودکان و جوانان در غزه، اما باید توجه کرد که خون مظلومان باعث بی آبرویی هر چه بیشتر صهیونیست‌ها در دنیا شده و همین مساله در کنار تقویت روحیه و اندیشه مقاومت باعث می‌شود که اسرائیل در زمانی نزدیک به پایان عمر نحس خود برسد.

کد خبر 702993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.