هفته بی‌رمق ایرانی‌ها در اروپا

بیشتر لژیونرهای ایرانی در مسابقات این هفته عملکرد متوسطی را از خود به‌نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، لژیونرهای ایرانی برخلاف هفته‌های گذشته که در تیم‌های باشگاهی عملکرد درخشانی را از خود به جای گذاشتند؛ در اکثر مسابقات این هفته نتوانستند به عملکرد خوب خود استمرار بخشند و تنها شاهد درخشش بازیکنانی مانند آزمون، قایدی و ابراهیمی در بازی‌های این هفته بودیم. با توجه به‌در پیش بودن بازی‌های تیم ملی ایران در دور اول مقدماتی جام جهانی، عملکرد لژیونرها در بازی‌های هفته پیش‌رو برای دعوت به تیم ملی حیاتی خواهد بود.

اولین برد اسبقی در شب درخشش امید ابراهیمی

در هفته هشتم لیگ ستارگان قطر، تیم الشمال توانست تحت هدایت پویا اسبقی اولین برد خود در این فصل را جشن بگیرد. نکته مهم این بازی عملکرد فوق‌العاده امیدابراهیمی ستاره کهنه کار ایرانی بود که زمینه‌ساز کسب اولین پیروزی این تیم قطری در لیگ برتر قطر شد. موفقیت در تمام نبردهای هوایی، دقت پاس ۸۰ درصد و دادن دو پاس کلیدی بخشی از آمار امید ابراهیمی در این مسابقه بود. ابراهیمی که پیش‌تر عنوان کرده بود قصد دارد با حضور در تیم ملی در پایان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از عرصه ملی خداحافظی کند؛ به نظر می‌رسد با انجام چنین بازی‌هایی امیرقلعه نویی را برای دعوت دوباره به تیم ملی مجاب کند.

هفته بی‌رمق ایرانی‌ها در اروپا

درخشش قایدی کافی نبود / مجیدی در آستانه اخراج

در هفته هفتم لیگ امارات تیم الاتحادکلبا میزبان تیم قدرتمند شباب الاهلی بود که در نهایت مقابل میهمان خود تن به شکست ۳-۱ داد. قایدی که برخلاف انتظار در این مسابقه در ترکیب تیم الاتحاد کلبا حضور داشت، آمار فردی خوبی را از خود به‌جای گذاشت و در سومین دقیقه از وقت‌های اضافه موفق شد روی یک حرکت دیدنی پاس تنها گل تیمش را ارسال کند. فرهاد مجیدی با این باخت در معرض اخراج از این تیم اماراتی قرار گرفت تا بازی هفته آینده این تیم مقابله النصر، همسایه الاتحاد در جدول رده‌بندی، دیداری تعیین کننده برای او باشد. مهدی قایدی نیز که در هفته‌های اخیر نمایش‌های درخشانی را ارائه کرده است؛ امیدوار است در فهرست بعدی تیم ملی قرار بگیرد.

شایعات نقل و انتقالاتی مانع از درخشش طارمی

ستاره درخشان فوتبال ایران و حتی آسیا که این روزها شایعات نقل و انتقالاتی زیادی در اطرافش وجود دارد و خبر از علاقه اینتر، منچستریونایتد و حتی رئال مادرید به‌جذب او شنیده می‌شود؛ نتوانست نه در لیگ برتر پرتغال و نه در لیگ قهرمانان اروپا در هفته گذشته عملکرد مناسبی را به‌جای گذارد. طارمی در دیدار مقابل استوریل پرایا در دقیقه شش پنالتی خود را از دست داد و در دقیقه ۶۴ تعویض شد. ستاره بوشهری در این دیدار نمره ضعیف ۶ را کسب کرد. طارمی در دیدار وسط هفته پورتو با آنتورب بلژیک در چارچوب بازی‌های لیگ قهرمانان نیز نتوانست کار خاصی را انجام دهد وبا کسب نمره متوسط ۶.۸ در در دقیقه ۶۹ جای خود را به کونسیسائو جوان داد. پورتو در این دیدار ابتدا یک پنالتی به دست آورد که با توجه به از دست پنالتی آخر هفته توسط طارمی، اینبار اوانیلسون پشت توپ قرار گرفت و گل اول پورتو در این مسابقه را به‌ثمر رساند. به‌نظر می‌رسد شایعات ترانسفر، تمرکز این بازیکن را برهم زده است.

هفته بی‌رمق ایرانی‌ها در اروپا

VARمانع از گلزنی کریمی

در جریان رقابت های‌سوپرلیگ ترکیه، تیم کایسری‌اسپور در حضور کامل حسینی و۹۲ دقیقه‌ای علی کریمی موفق شد در دیداری حساس تیم آلانیااسپور را با نتیجه ۱-۰ شکست داد. علی کریمی در دقیقه ۸ این مسابقه گل اول کایسری اسپور را زد که در ادامه این گل توسط کمک داور ویدئویی مردود اعلام شد. حسینی در این مسابقه نمره خوب ۷ و علی کریمی نمره نسبتاً خوب ۶.۹ را کسب کردند. تیم کایسری‌اسپور هفته آینده میهمان همسایه جدولی خود، قاسم‌پاشا است و در صورت برد می‌تواند تا رده سوم جدول رده‌بندی سوپرلیگ ترکیه صعود کند. تیم کایسری‌اسپور امسال در قواره یک مدعی کسب سهیمه اروپایی حاضر شده است.

الوحده با نورالله‌ی روی نوار پیروزی

تیم الوحده که هفته گذشته در یک دیدار تماشگرپسند موفق شد تیم الاتحاد کلبا را شکست دهد؛ در هفته هفتم نیز مهمان عجمان بود که در نهایت با یک گل مقابل این تیم به برتری رسید و در رده پنجم جدول قرار گرفت. نورالله‌ی در این دیدار مرتکب خطای پنالتی شد که در ادامه بازیکن عجمان از فرصت پیش‌آمده نتوانست استفاده کند. نوراالهی در این بازی دقت پاس ۸۹ درصدی را به ثبت رساند وموفق به ثبت یک پاس کلیدی شد.

تکراری‌ترین تیتر، استاکلر هتریک کرد

در هفته هفتم سری‌بی جوانان ایتالیا تیم صدرنشین کرمونزه میهمان فرالپی سالو بود که به لطف درخشش جوان ایرانی خود، موفق به شکست ۴بر۱ میزبان شد. دیوید استاکلر در این مسابقه موفق به ثبت ۳ گل شد تا به تنهایی در صدر جدول گلزنان این لیگ قرار گیرد.

نه آ. ا. ک آتن به برد

تیم آ. ا. ک در جریان هفته هفتم سوپرلیگ یونان میهمان کیفیسیا بود که در نهایت با نتیجه تساوی یک یک متوقف شد ودر رده سوم جدول قرار گرفت. میلاد محمدی در این دیدار به طور کامل بازی کرد و موفق به کسب نمره خوب ۷.۵ شد تا به خوبی خلأ نبود احسان حاج صفی مصدوم را برای این تیم پر کند.

این تیم در بازی روز گذشته در چارچوب رقابت‌های لیگ اروپا میزبان مارسی بود که با نتیجه ۲-۰ صفر مقابل این تیم شکست خورد تا با این شکست کار خود برای صعود به مرحله بعدی را سخت کند. حاج صفی که به تازگی از بند مصدومیت رها شده، در این دیدار به طور کامل بازی کرد و نمره ضعیف ۶ را کسب کرد.

صعود بازیکن ایرانی به لیگ برتر نروژ

در هفته ماقبل پایانی لیگ ۱ نروژ، تیم KFUM OSLO موفق شد با نیتجه ۱-۰ مقابل حریف خود به برتری برسد تا با این نتیجه صعود خود به لیگ برتر نروژ را قطعی کند. کیوان قائد امیری بازیکن ۲۷ ساله ایرانی_نروژی از بازیکنان این تیم محسوب می‌شود که درپست دفاع چپ بازی می‌کند.

نوار پیروزی‌های روستوف قطع شد

در هفته ۱۴ ام لیگ روسیه تیم روستوف با نتیجه ۱-۱ مقابل میزبان خود اورنبورگ متوقف شد تا نوار پیروزی‌های این تیم در چهارمین بازی متوالی قطع شود. محمد محبی ۹۰ دقیقه در ترکیب این تیم بود و نمره خوب ۷.۴ را کسب کرد. ۴پ اس کلیدی ،۶ سانتر، ۴ تکل و دقت پاس ۷۴ درصدی بخشی از عملکرد این بازیکن بوشهری بود.

هفته بی‌رمق ایرانی‌ها در اروپا

جهانبخش مرد محبوب نیمکت فاینورد

در هفته یازدهم لیگ هلند، تیم فاینورد با نتیجه ۲-۱ از سد میزبان خود، وال‌ویک گذر کرد و با ۲۶ امتیاز در رده دوم قرار گرفت. جهانبخش که همانند بازی‌های پیش به عنوان بازیکن جانشین وارد بازی شد در طول ۴۵ بازی خود موفق به کسب نمره بسیارخوب ۷.۹ شد که این نمره برای یک بازیکن تعویضی نمره بسیار خوبی محسوب می‌شود. دقت پاس جهانبخش در این بازی ۹۵ درصد بود.دادن ۴پ اس کلیدی و ۷ سانتر و پیروزی در تمامی دوئل‌ها بخشی از عملکرد وینگر ایرانی بود. جهابخش در این بازی دوبار اقدام به شوت کرد کرد که هر دوبار با واکنش دروازه‌بان تیم حریف روبرو شد تا همچنان تعداد گل‌های زده جهانبخش در لیگ هلند روی عدد صفر باقی بماند.

جهانبخش در جریان باخت ۱-۰ فاینورد مقابل لاتزیو در رقابت‌های لیگ قهرمانان از دقیقه ۷۴ وارد زمین شد و اگریوئدا ژاپنی قدر ارسال ثانیه آخری جهانبخش را می‌دانست؛ تیم فاینورد با شکست زمین مسابقه را ترک نمی‌کرد.

حکمت ستاره خط میانی تیم جوانان کلن

در هفته دهم بوندسلیگاجوانان آلمان تیم کلن به مصاف ورل قعر جدولی رفت و در نهایت این تیم را ۶ گل درهم کوبید.کیان حکمت ستاره ایرانی کلن، گل دوم این مسابقه را به ثمر رساند.

حزباوی شاهد باخت السد به الفیصلی

در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تیم السد به مصاف الفیصلی اردن رفت که با نتیجه ۲-۰ صفر مقابل میزبان اردنی، تن به شکست داد.حزباوی که برخلاف لیگ ستارگان در لیگ قهرمانان روی نیمکت می‌نشیند؛ در این مسابقه نیز شاهد شکست هم‌تیمی‌های خود بود.السد نیز با این شکست امیدهای خود برای صعود به مرحله بعدی را کمرنگ کرد.

هفته بی‌رمق ایرانی‌ها در اروپا

مورینیو مدیون آزمون

تیم رم در هفته ۱۱ ام سری‌آ میزبان لچه بود. این تیم تا دقیقه ۹۰ مقابل حریف خود با نتیجه یک صفر عقب بود که در این دقیقه با گل زیبا سردار ایرانی که به صورت بازیکن تعویضی از دقیقه ۷۳ وارد بازی شد، موفق شد گل اول را وارد دروازه لچه کند. چند دقیقه بعد نیز لوکاکو گل برتری رم را به ثمر رساند. بعد از مسابقه، هواداران رم به تمجید از آزمون پرداختند و خواستار حضور بیشتر این بازیکن در ترکیب تیم رم شدند. تیم رم در هفته ۱۲ لیگ ایتالیا در مهم‌ترین بازی هفته به مصاف لاتزیو خواهد رفت. حالا هم مورینیو و هم هواداران برای برتری مقابل همشهری چشم به درخشش سردار آزمون دارند.

کد خبر 702971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.