کشف ۵۷ هزار لیتر روغن موتور خودروهای سبک و سنگین احتکار شده در لنجان

رئیس اداره صمت شهرستان لنجان گفت: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان بیش از ۵۷ هزار لیتر انواع روغن موتور خودروهای سبک و سنگین که در سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت به ثبت نرسیده بود کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین طرفی شامگاه _ پنجشنبه هجدهم آبان ماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان لنجان با اشراف اطلاعاتی خود از احتکار مقادیر قابل توجهی انواع روغن موتور خودرو، که توسط یک واحد صنفی عمده فروشی روغن موتور خودرو در انباری دپو شده بودند مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات تخصصی و کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با اداره تعزیرات حکومتی شهرستان لنجان، بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان، محل مورد نظر را مورد بازرسی قرار دادند که در نتیجه این بازرسی بیش از ۵۷ هزار لیتر انواع روغن موتور خودروهای سبک و سنگین که در سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت به ثبت نرسیده بود و از زمان تخلیه کالا تا کنون به مدت پنج ماه هیچ‌گونه عرضه و فروشی نداشته و با توجه به کمبود شدید آن در سطح بازار به قصد گران‌فروشی احتکار شده بودند کشف شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان تصریح کرد: در پی این کشف، پرونده تخلف احتکار از سوی بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت به ارزش ۸۹ میلیارد ریال تشکیل و جهت رسیدگی و صدور رأی به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه عدم ثبت کالاهایی چون انواع روغن موتور در سامانه جامع انبارها، تخلف محسوب می‌شود، گفت: رصد، پایش و جابه‌جایی کالا در سطح کشور از طریق سامانه جامع انبارها انجام می‌شود، بنابراین ثبت موجودی، ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبارها ملاک است و چنانچه صاحبان کالا و مراکز نگهداری از این اقدام خودداری کنند، تخلف محسوب و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

وی از شهروندان این شهرستان تقاضا کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقتصادی اعم از گران‌فروشی، کم فروشی، احتکار، عدم درج قیمت و … مراتب را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

کد خبر 702892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.