بهره‌برداری از چندین پروژه در روستای دله‌مرز سروآباد تا سال آینده

استاندار کردستان گفت: مشکل آنتن‌دهی موبایل روستای دله‌مرز سروآباد تا دو ماه آینده رفع شده و آسفالت مسیر این روستا و زمین چمن مصنوعی آن نیز تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، امروز _پنجشنبه هیجدهم آبان_ در دومین جشنواره استانی انار سروآباد که در روستای دله‌مرز برگزار شد، اظهار کرد: امروز در یکی از زیباترین و بکرترین نقاط دنیا هستیم، دیاری که مردمان آن به سان طبیعت زیبا، در پایمردی و استقامت همچون کوهستان شاهو، در بزرگی و شکوه و عظمت همچون کوه کوسالان و در زلالی و پاکی مانند رود خروشان سیروان هستند.

وی افزود: امروز استان کردستان سرزمین جشن‌ها و جشنواره‌ها، شادی و نشاط و در کنار هم بودن و برادری و خواهری است و میزبانان این منطقه امروز هر آنچه را که در اختیار داشته‌اند در طبق اخلاص گذاشته و به مردم عرضه کرده‌اند.

استاندار کردستان گفت: سال گذشته به همت مسئولان استان بخشی از مسیر روستای ژریژه تا دل آسفالت شد که ان‌شاالله ادامه آسفالت این مسیر را تا روستای دله‌مرز برای سال آینده انجام خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا سال آینده زمین چمن مصنوعی روستا نیز در کنار رودخانه سیروان احداث شده و تا دو ماه آینده مشکل آن تن‌دهی موبایل آن نیز به طور کامل برطرف شده باشد.

شهرستان سروآباد ۱۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد

پیمان اسکندری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان نیز در این مراسم گفت: شهرستان سروآباد ۱۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان هفت هزار هکتار باغی است.

وی افزود: برای اراضی سروآباد حدود هشت میلیون مترمکعب از سد داریان و ۲۲ میلیون مترمکعب از رودخانه سیروان تخصیص آب داریم که معادل پنج هزار هکتار می‌شود و از این میزان یک هزار و ۱۰۰ هکتار آن انجام شده ست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: یکی از مصوبات سفر اخیر هیأت دولت به استان کردستان که در معیت وزیر جهاد کشاورزی انجام شد راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ آب در هشت روستای این منطقه بود که مطالعه آنها انجام شده است و حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی را شامل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت گردشگری کشاورزی در منطقه سروآباد وجود دارد، افزود: برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای شهرستان سروآباد توسعه گردشگری کشاورزی است که در دو حوزه توسعه باغات و پرورش آبزیان انجام خواهد شد.

کد خبر 702882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.