پویش «به نام شهید» برای مشارکت مردم در شناسایی شهدای ۸ سال دفاع مقدس است

شهردار اصفهان با اشاره به راه‌اندازی پویش «به نام شهید» گفت: هویت این پویش به معنای مشارکت و ایجاد انگیزه در مردم به خصوص نوجوانان و جوانان است تا با کمک آن‌ها یادگاران ارزشمند هشت سال دفاع مقدس شناسایی و در شناسنامه‌های رسمی ثبت و ضبط شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی قاسم‌زاده عصر امروز _پنج‌شنبه هجدهم آبان_ در آئین آغاز پویش «به نام شهید» و رونمایی از دست‌نامه نام‌گذاری معابر و اماکن عمومی شهر اصفهان اظهار کرد: ۲۵ آبان یادآور روزی است که مردم اصفهان ۳۷۰ تن از شهیدان دفاع مقدس را که در عملیات محرم به شهادت رسیده بودند، تشییع کردند و به همین مناسبت این روز در تقویم ملی به نام «روز اصفهان» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه در آستانه فرارسیدن این روز بزرگ، پویش «به نام شهید» به همت مدیریت شهری و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان آغاز شد تا تمام تابلوهای معابر شهری که به نام شهدا است، به عکس آن شهیدان مزین شود، افزود: در این راستا اطلاعاتی را از بنیاد شهید و بسیج دریافت کردیم، اما بازهم شاهد محلات و معابری بودیم که تصویری از شهدای آن محله پیدا نکردیم.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه پویش به نام شهید دعوت از شهروندان برای مشارکت در یک کار ارزشمند است، اضافه کرد: از شهروندان دعوت می‌کنیم اگر در معبر مزین به‌نام شهید زندگی می‌کنند و اطلاعات و مشخصات کامل آن شهید را دارند، از طریق مراجعه به سامانه name.isfahan.ir مشخصات تکمیلی و عکس را ارسال و به شهرداری در فرایند اصلاح و ساماندهی تابلوهای مزین به نام شهدا کمک کنند.

وی ادامه داد: با توجه به راه‌اندازی پویش «به نام شهید» امیدواریم ذخیره ارزشی و معنوی شهیدان را در جامعه ثبت، ضبط و محفوظ نگه داریم.

قاسم‌زاده تاکید کرد: هویت این پویش به معنای مشارکت و ایجاد انگیزه در مردم به خصوص نوجوانان و جوانان است تا با کمک آن‌ها این یادگاران ارزشمند هشت سال دفاع مقدس شناسایی و در شناسنامه‌های رسمی ثبت و ضبط شوند.

وی گفت: انجام این اقدامات، مقدمه‌ای را فراهم می‌کند تا پژوهشگران در پژوهش‌های خود، ثبت و ضبط زندگی‌نامه این شهدا را آغاز کنند و خاطرات شفاهی دفاع مقدس را به‌عنوان میراثی برای نسل‌های بعدی به یادگار بگذارند.

شهردار اصفهان با بیان خاطره‌ای از یک دیدار یادآور شد: شب گذشته مهمان خانواده یکی از شهیدان هشت سال دفاع مقدس بودم و پس از معرفی آن‌ها، متوجه شدم که دو برادر شهید این خانواده دانشجوی تگزاس آمریکا بودند که در بحران انقلاب به ایران آمدند و زمان جنگ در جبهه‌های حق علیه باطل به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه پدر این شهدا یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود اظهار داشت: دایی این دو شهید یکی از مدیران جهادی اصفهان است که پس از سال‌ها رفت و آمد به‌تازگی متوجه این موضوع شده و همانجا فهمیدیم که این مدیر جهادی برادر شهید است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه هر مسئله مبهم موضوع تحلیل و تفسیر افراد مختلف است، گفت: مسائلی که امروز از بدیهیات است، ممکن است فردا به مبهمات تبدیل شود، همچنین ادامه تحلیل و تفسیر این مسئله جابه‌جایی شخصیت جلاد و شهید را ممکن می‌سازد.

کد خبر 702878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.