زندگینامه ۵۰ نفر از مشاهیر مازندرانی در حال تدوین است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: زندگینامه ۵۰نفر از مشاهیر مازندرانی در حال تدوین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احسان آهنگر امروز _چهارشنبه هفدهم آبان ماه_ در مراسم تجلیل از نویسندگان و پژوهشگران حوزه مازندران در بابلسر با اشاره به اینکه به مناسبت هفته مازندران، زندگی‌نامه ۵۰ نفر از مشاهیر فرهنگ و هنر این استان در قالب کتاب تدوین شده است، اظهار کرد: باید بتوانیم در ترویج و تبیین حوزه فرهنگ و هنر مازندران نقش داشته باشیم و با این امر هویت بومی این استان برای نسل آینده تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به حوزه فرهنگ و هنر در ماندگاری یک دغدغه و فعالیت اثرگذار است و آنچه در قالب هنر ثبت شود ماندگار خواهد بود، تصریح کرد: پژوهشگران باید بتوانند در کنار هنرمندان برای ماندگاری فرهنگ مازندران تلاش کنند.

آهنگر تبیین هنر و فرهنگ مازندران را در عصر جدید مهم ارزیابی کرد و افزود: ثبت تاریخ ارزشمند فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مازندران مورد تقدیر است و باید مشکلات بر سر راه این مهم از میان برداشته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه باید بتوانیم تدوین بانک اطلاعات نویسندگان و پژوهشگران مازندرانی را به اتمام برسانیم، اظهار کرد: توانمندسازی در حوزه بومی و فرهنگ مازندران از برنامه‌های این اداره کل است.

این مسئول با اشاره به اینکه نه تنها در هفته مازندران بلکه برای حفظ فرهنگ غنی این استان باید آن را وظیفه همگانی بدانیم، یادآور شد: وظیفه انتقال این فرهنگ بر دوش همه ما قرار دارد.

کد خبر 702685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.