۳ رویداد گردشگری کردستان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از ثبت سه رویداد مهم گردشگری استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به‌صورت بین‌المللی و ملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد اظهار کرد: در پنجمین نشست شورای ثبت رویدادهای گردشگری کشور که با محوریت بررسی درخواست ثبت رویدادها و جشنواره‌های بومی و محلی گردشگری کردستان در تقویم رویدادهای کشور برگزار شد، با ثبت سه رویداد مهم گردشگری کردستان در تقویم گردشگری کشور موافقت شد.

وی افزود: مراسم پیر شالیار و مراسم کومسای (جشن بهارانه پیرشالیار) در منطقه جهانی هورامان دو رویداد مهمی بود که به‌صورت بین‌المللی با ثبت آن در تقویم گردشگری کشور موافقت شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه با ثبت جشن شکرانه برداشت توت‌فرنگی روستای شیان در سطح ملی نیز موافقت شد، گفت: دو مراسم جشن نوروز کردستان (سنندج) و جشن نوروز پالنگان از دیگر رویدادهای مهمی بود که در این نشست مطرح شد که به‌منظور ثبت آن‌ها در سطح بین‌المللی، مقرر شد جلسه‌ای با حضور مدیران وزارتخانه، استاندار کردستان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی کردستان در استان برگزار شود.

مهرزاد هدف از این اقدام مهم فرهنگی را توسعه گردشگری و رونق اقتصادی منطقه، افزایش شور و نشاط اجتماعی و پاسداشت فرهنگ محلی مردم استان عنوان کرد و یادآور شد: استان کردستان دارای ظرفیت‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی بسیاری است که باید در سطح ملی و فراملی معرفی شود.

کد خبر 702631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.