مترو به‌عنوان پروژه ملی نیازمند کمک موثر دولت است

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری مصمم است فاز نخست خط دو قطار شهری را تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برساند، لذا به‌منظور بهره‌برداری از این پروژه ملی نیازمند کمک موثرتری از سوی دولت هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل قربانی در برنامه تلویزیونی «اصفهان من» با بیان اینکه یکی از چالش‌های مهم در شهرها به‌ویژه شهرهایی با جمعیت بالای یک میلیون نفر جابه‌جایی آن شهر است، اظهار کرد: موضوع مربوط به حمل‌ونقل عمومی از موضوعات اصلی و اولویت مسائل شهری است.

وی ادامه داد: در حال حاضر از احداث خط نخست قطار شهری ۱۵۰ سال می‌گذرد و به‌عنوان یک گونه انبوه در حوزه حمل‌ونقل عمومی جذابیت و طرفدار دارد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اگرچه ممکن است عمر اتوبوس‌ها از زمان خریداری ۱۰ سال باشد، اما در مورد قطار شهری سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ ساله محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی به‌ویژه در بخش آلودگی هوا ناشی از جابه‌جایی انبوه خودروها است، از این‌رو ضرورت ایجاد سیستم‌هایی که به‌صورت انبوه، سریع و پاک به مردم خدمت کنند، احساس می‌شود.

قربانی تصریح کرد: در شهرها دو حمل‌ونقل پایه از جمله مترو و اتوبوس وجود دارد و گونه‌های دیگر را به عنوان حمل‌ونقل عمومی تلقی نمی‌کنیم، به همین دلیل در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان توجه ویژه‌ای به این دو گونه حمل‌ونقل داریم.

وی ادامه داد: سرمایه و هزینه زیادی برای این منظور اختصاص داده شده است؛ موضوع بهره‌برداری به‌صورت یکپارچه امکان‌پذیر نیست و باید به‌صورت فاز به فاز انجام شود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: نخستین قسمتی که از خط دوم متروی اصفهان می‌تواند با بازدهی مناسب به بهره‌برداری برسد، قسمت شمالی این خط از دارک تا میدان قدس را در برمی‌گیرد.

بهره‌برداری از فاز نخست خط دو مترو، به توسعه و بهبود کیفیت بعضی نقاط کم‌برخوردار نصف‌جهان کمک می‌کند

وی اضافه کرد: با توجه به ازدحام جمعیت، همچنین به‌دلیل وجود پایانه باقوشخانه در این محور، شهروندان می‌توانند از فاز نخست خط دو مترو تا میدان قدس سفر کنند و سپس با استفاده از اتوبوس تا ایستگاه باهنر در محور خط یک مترو به مسیر خود ادامه دهند.

قربانی تصریح کرد: یکی دیگر از دلایلی که احداث خط دو متروی این کلان‌شهر در اولویت سازمان قطار شهری قرار دارد، کم‌برخوردار بودن بخشی از مناطق هفت و ۱۴ شهرداری است که بهره‌برداری از فاز نخست خط دو، به توسعه و بهبود کیفیت این محدوده کمک خواهد کرد.

وی افزود: مدیریت شهری مصمم است این فاز از خط دو قطار شهری را تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برساند، بنابراین در این زمینه برنامه‌ریزی مفصلی صورت گرفته است و برای تحقق این امر مدیریت شهری هزینه‌های زیادی انجام می‌دهد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به‌رغم آنکه بخشی از هزینه‌های احداث مترو توسط دولت و از طریق اوراق مشارکت پرداخت می‌شود، مترو یک پروژه ملی است و دولت باید کمک موثرتری داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ نفر در عمق ۳۰ متری زمین کار می‌کنند که انتظار می‌رود برای سرعت‌بخشی به مراحل بهره‌برداری از بودجه‌های ملی استفاده بهتری شود.

قربانی اظهار کرد: قطار شهری فقط تونل و ریل‌گذاری نیست؛ تجهیزاتی که در قطار شهری به کار برده می‌شود، باید به‌روز، کارآمد، ایمن و با بالاترین کیفیت باشد.

کد خبر 702511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.