امشب شاهد مقارنه ماه و سیاره زهره باشید

ماه پنج‌شنبه -هجدهم آبان- با سیاره زهره در یک راستا قرار می‌گیرند به طوری که ماه ۲۶ روزه از زاویه یک درجه‌ای شمال سیاره زهره عبور می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پنج‌شنبه -هجدهم آبان- ماه و سیاره زهره در یک راستا قرار می‌گیرند، به طوری که ماه ۲۶ روزه از زاویه یک درجه‌ای شمال سیاره زهره عبور می‌کند. این پدیده از ساعت ۰۲:۵۰ تا ۱۵:۰۰ قابل مشاهده خواهد بود. ماه در قدر منفی ۱۰.۶ و سیاره زهره در قدر منفی ۴.۳ در صورت فلکی سنبله واقع خواهند شد.

ماه و سیاره زهره به قدری از یکدیگر جدا خواهند بود که در میدان دید تلسکوپ قرار نمی‌گیرند، اما با چشم غیرمسلح یا از طریق یک دوربین دوچشمی قابل مشاهده خواهند شد.

نزدیک شدن ماه و سیاره زهره به یکدیگر

ماه ۲۶ روزه پنج‌شنبه -هجدهم آبان- با سیاره زهره نزدیک یکدیگر قرار می‌گیرند، این پدیده از ساعت ۰۲:۵۰ تا ۱۵:۰۰ قابل رصد خواهد بود. ماه در قدر منفی ۱۰.۵ و سیاره زهره منفی ۴.۳ در صورت فلکی سنبله واقع خواهند شد. این دو جرم به قدری از یکدیگر جدا خواهند بود که به راحتی در میدان دید تلسکوپ قرار نمی‌گیرد، اما با چشم غیرمسلح یا از طریق دوربین دوچشمی قابل رصد خواهد بود.

غیبت قمری

ماه پنج‌شنبه -هجدهم آبان- از مقابل سیاره زهره عبور خواهد کرد و پدیده غیبت قمری ایجاد خواهد شد. این غیبت قمری از بخشی از جهان مانند اروپا، غرب روسیه، گرینلند، آفریقا، آسیا و سوالبارد قابل رصد است. این پدیده از اصفهان از ساعت ۱۴:۲۸ تا ۱۵:۰۹ قابل مشاهده است؛ هنگام رصد غیبت قمری در طول روز زمانی که خورشید بالای افق است با تلسکوپ یا دوربین دوچشمی بسیار احتیاط کنید، زیرا حتی یک نگاه لحظه‌ای به خورشید از طریق چنین ابزارهایی می‌تواند باعث بروز مشکلات بینایی جدی شود.

کد خبر 702490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.