اولین نمایشگاه نان خوزستان در اهواز برگزار می‌شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: اولین نمایشگاه نان خوزستان با هدف بهبود کیفیت نان از بیست‌وچهارم تا بیست‌وهفتم آبان در اهواز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، امروز _سه‌شنبه شانزدهم آبان_ نشست خبری رونمایی از پوستر اولین نمایشگاه نان خوزستان برگزار شد و امید جهان‌نژادیان در این نشست اظهار کرد: استان خوزستان برترین استان کشور در حوزه تولید کمی و کیفی گندم و پرچم‌دار خرید تضمینی گندم طی سنوات گذشته بوده است و در ادامه نیز خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه نان قوت غالب مردم است، علاوه بر آن در راستای فرهنگ‌سازی ارتقای کیفیت نان با پیشنهاد استاندار خوزستان اولین نمایشگاه نان خوزستان در شهر اهواز و در محل سیلوی تاریخی این شهر از بیست‌وچهارم تا بیست‌وهفتم آبان برگزار می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان ادامه داد: مقدمات برگزاری این نمایشگاه انجام شده و مهم‌ترین هدف برگزاری این نمایشگاه ارتقای کیفیت نان و فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده از نان کامل است که در آن از نان‌های سنتی، صنعتی و فراوده‌های گندم ارائه می‌شود، در نهایت هدف ما این است که در سال‌های آینده جشنواره ملی نان در خوزستان برگزار شود.

تغییر نسل در نانوایی‌ها رخ داده است

در ادامه محمدحسین چراغی، مشاور استاندار خوزستان در حوزه غله و خدمات بازرگانی اظهار کرد: نان تنها کالایی است و در تمام جوامع، با وجود گذر زمان و تغییر و تحولات همچنان مصرف می‌شود، تنها شکل، تنوع و نوع مصرف آن تغییر کرده است، هدف از برگزاری نمایشگاه نان خوزستان علاوه بر ارائه نان خوب و با کیفیت، ایجاد یک مطالبه‌گری در شهروندان برای اینکه بتوانیم کیفیت نان را در اهواز بهبود بخشیم.

وی افزود: استان خوزستان از لحاظ کیفیت بهترین نوع گندم کشور را دارد و علاوه بر آن به سایر استان‌ها برای مخلوط کردن با سایر گندم‌ها ارسال می‌شود، در حوزه ماشین‌آلات نیز در تمام کشور تجهیزات مشابه‌ای وجود دارد، اما عمده مشکل کیفیت نان اهواز نبود نظارت کافی، مدیریت، نیروی انسانی و تهیه نوع خمیر است.

مشاور استاندار خوزستان در حوزه غله و خدمات بازرگانی با اشاره به تغییر نسل نانوایان در کشور و خوزستان ادامه داد: اصلاح کیفیت نان باید از امروز آغاز شود و هر شخص و سازمانی که در این خصوص وظایفی دارد باید نسبت به انجام آن اقدام کند تا بتوانیم با استفاده از تجربیات گذشته و شرایط جدید یک نان باکیفیت به شهروندان ارائه دهیم.

اعطای ۱۰۰ مجوز جدید تأسیس نانوایی در اهواز

در ادامه سیداحمد موالی‌زاده، فرماندار اهواز اظهار کرد: در شهرستان اهواز در زمینه نان با دو مشکل کمبود تعداد نانوایی‌ها به ویژه نانوایی دولتی و کاهش سهمیه آرد برخی از نانوایی‌ها روبرو بودیم که با بازگرداندن سهمیه آن‌ها و صدور ۱۰۰ مجوز نانوایی جدید در راستایی رفع این مشکل تلاش شد تا این لحظه شرایط نان از لحاظ کمیتی بهبود یافته است.

وی افزود: در اهواز اعتراض‌های زیادی در خصوص کیفیت نان وجود دارد، برای آن سیاست‌گذاری‌های لازم آغاز و از سه ماه گذشته جلسات هم‌اندیشی با اساتید و با تجربه‌های حوزه نان استان آغاز شده است و موضوع آموزش ریزه‌کاری‌های نانوایی افراد شاغل این حوزه در دستور کار گرفته است.

فرماندار اهواز ادامه داد: علاوه بر آن با برگزاری نمایشگاه نان خوزستان یک فراخوان عمومی برای ارتقای کیفیت نان اهواز داده شده است، علاوه بر آن با توجه به اینکه در اهواز کمتر برنامه‌های مفرح و بانشاط وجود دارد، وجود چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند روزی با نشاط را برای خانواده‌ها ایجاد کند.

کد خبر 702319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید محاوی IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    0 0
    نان بی کیفت در خوزستان بخصوص اهواز